Хілько, Світлана Олександрівна2024-02-072024-02-072021Хілько, С. О. Емпатія як чинник формування толерантності до невизначеності в майбутніх психологів / Світлана Хілько // Вісник Львівського університету. Серія Психологічні науки. - 2021. - №11. - С. 214-224.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/64362У статті представлено результати емпіричного дослідження емпатії як чинника формування толерантності до невизначеності в майбутніх психологів. За результатами емпіричного дослідження показників емпатії констатовано переважання в майбутніх психологів середнього і високого рівня її розвитку, що пояснюється важливістю даної особистісної риси у професійній сфері. Середній рівень прояву емпатичних здібностей свідчить про ситуативні реакції майбутніх психологів на суб’єктивно складні ситуації, які потребують емоційного відгуку. Зрештою, можна припустити, що за наявності високого рівня емоційного резонансу сприйняття інших людей, які потребують співчуття, майбутній психолог відчуває напруження у зв’язку з ускладненням вибору ефективного впливу на ситуацію. Проаналізовано показники сформованості толерантності до невизначеності в майбутніх психологів залежно від рівня емпатії. Зокрема, встановлено, що більшість толерантних до невизначеності майбутніх психологів має середній і високий рівень емпатії, що дозволяє розглядати її як чинник формування толерантності до невизначеності. Однак слід зазначити наявність близько одного відсотка досліджуваних з високим рівнем сформованості толерантності до невизначеності одночасно з низьким рівнем розвитку емпатії. Вони здатні долати проблеми невизначеності, але не здатні співпереживати іншим. Визначено особливості взаємозв’язку емпатії та толерантності до невизначеності інтолерантності до невизначеності, міжособистісної інтолерантності до невизначеності, особистісної готовності до змін в майбутніх психологів. Результати визначення коефіцієнту кореляції засвідчили різноплановість внутрішніх структур особистості майбутнього психолога. Це підтверджено статистично значущими взаємозв’язками між емпатією і толерантністю та інтолерантністю до невизначеності. Зазначено, що такі дані мають характер діалектичності та антиномічності, відображаючи співвідношення різноманітних якостей і властивостей особистості. Окреслено перспективи подальших досліджень у напрямі емпіричного визначення впливу емпатії на вибір копінг-стратегій майбутніх психологів у ситуаціях невизначеності в процесі професійної підготовки.ukемпатіятолерантність до невизначеностіінтолерантність до невизначеностіміжособистісна інтолерантність до невизначеностімайбутні психологиформування толерантності до невизначеностіособистісна готовність до змінempathyambiguity toleranceambiguity intoleranceinterpersonal ambiguity intolerancefuture psychologistsformation of ambiguity tolerancepersonal readiness for changeЕмпатія як чинник формування толерантності до невизначеності в майбутніх психологівEmpathy as a factor in the development Of uncertainty tolerance in future psychologistsArticleС. 214-224https://doi.org/10.30970/PS.2021.11.26159. 922. 001: 3780000-0002-5043-0303