Чіжова, Н. В.Петренко, М. В.Грабар, О. В.2024-06-192024-06-192024Чіжова, Н. В. Розвиток особистісної мобільності студентів технічних вишів в позааудиторній діяльності / Чіжова Н. В., Петренко М. В., Грабар О. В. // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. Збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Укр. держ. ун-т імені Михайла Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2024. – Випуск 97. – С. 149-154.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/67270У статті розроблено класифікацію позааудиторної діяльності студентів технічного університету на прикладі НТУУ «КПІ ім. Ігоря Сікорського» і виділено дві фундаментальних складові: обов’язкова діяльність (включена до про- грами і оцінювана викладачем) і необов’язкова діяльність, яку студенти виконують за власною ініціативою. Кожну складову поділено на блоки, які докладно описані. Особливу увагу приділено загально-освітньому блоку оскільки його позааудиторні заходи приваблюють більшу кіль- кість студентів і сприяють розвитку та поглибленню їх знань як з предметів в цілому так і з певних вузьких тем. Студенти беруть активну участь у позааудиторних заходах тому що зацікавлені в предметі, бажають перевірити себе, довести собі і оточуючим, що можуть вибороти призове місце. Олімпіади спрямовані на перевірку поглиблених знань з одного або декількох предметів (наприклад: олімпіада з англійської мови та хімії) і вимагають від студентів крім ґрунтовних знань з предмету ще нестандартних рішень, творчого підходу, уважності і наполегливості. Вели- кою перевагою олімпіад є відсутність необхідної попередньої підготовки. Чільне місце серед позааудиторних заходів в університеті займають конференції, які проводяться щорічно факультетами, надаючи можливість всім бажаючим взяти участь. Студенти-винахідники об’єднуються в команди і беруть участь у хакатонах, роблячи життя ото- чуючих більш комфортним. Для всебічного розвитку студентів створюються гуртки наукового, технічного і соціо- гуманітарного спрямування. Надано результати опитування студентів 1-2 курсів радіотехнічного факультету з виявлення позааудиторних заходів в яких вони брали участь, встановлено що мотивувало та перешкоджало їхній активній позааудиторній робо- ті. Серед основних мотивуючих факторів є інтерес, самореалізація та саморозвиток, можливість отримати додат- кові бали з предмета. Перешкодами для участі в позааудиторних заходах студенти назвали: велике навчальне наван- таження, інші хобі, роботу, перебування в іншому місті. Доведено, що позааудиторна діяльність впливає на розвиток таких особистісних якостей, як комунікативність, самостійність, креативність, самоорганізованість, саморозвиток, активність та адаптивність, які є компонентами особистісної мобільності.ukРозвиток особистісної мобільності студентів технічних вишів в позааудиторній діяльностіArticleС. 149-154https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2024.97.310009-0000-9052-6126