Бориченко, Олена ВолодимирівнаБерезняк, Андрій Анатолійович2020-02-202020-02-202019Березняк, А. А. Підвищення енергетичної ефективності закладів освіти Солом’янського району м.Києва з формуванням програми заходів з енергоефективності : магістерська дис. : 141 Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка / Березняк Андрій Анатолійович. – Київ, 2019. – 104 с.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/31805Актуальність теми. У сучасному світі питання енергоефективності закладів освіти є важливим. Більшість нині працюючих шкіл та дитячих садків були введені в експлуатацію ще до 2000-х років. Теплотехнічні та електричні характеристики в таких будівлях не відповідають нормам та стандартам встановленим законодавством. Характерною рисою всіх закладів збудованих в ті роки є типовість, хоча площі та об’єми приміщень є різними, інші системи були виконані з типовими проектами. Тому наразі є актуальним створення універсальної системи заходів з енергозбереження, яка буде враховувати типовість будівель. Це дасть нам змогу краще та швидше проводити енергоаудит закладів освіти, що призведе до більшої економії енергії та часу. Для отримання результатів з енергетичних витрат необхідно виконати або проаналізувати енергоаудит декількох закладів освіти. Першим кроком проводиться збір кліматичних параметрів, даних будинку, виконується розрахунок втрат енергетичних ресурсів. Енергоаудит закінчується запропонованим списком обгрунтованих заходів з підвищення рівня енергоефективності до сучасних вимог. Метою дослідження є підвищення рівня енергоефективності закладів освіти з побудовою системи типових заходів з енергозбереження. Для досягнення цієї мети вирішувалися наступні завдання: - проведення аналізу нормативно-правового забезпечення, та законодавчого регулювання щодо енергетичної ефективності закладів освіти; - проведення аналізу інструментів, що дозволять створити оптимальну систему тивоих заходів з енергозбереження експлуатаційними і технічними характеристиками; - розрахунок і створення системи типових заходів з енергозбереження в закладах освіти Солом’янського району Об’єкт дослідження: процес енергетичного аудиту локального об’єкта з застосуванням типових заходів з енергозбереження Предметом дослідження є методи та засоби впровадження заходів з енергозбереження в закладах освіти Солом’янського району. Методи дослідження. Методичною основою дисертаційного дослідження є комплекс загальнонаукових і спеціальних методів, використовуваних для: визначення енергоспоживання при опаленні, охолодженні та гарячому водопостачання житлової будівлі – метод оцінки річного енергоспоживання при опаленні, охолодженні, вентиляції, освітленні та гарячому водопостачанні житлової будівлі; побудова системи типових заходів з енергозбереження; проведення енергетичного аудиту закладу освіти – методи збору, аналізу, узагальнення та логічного підходу. Наукова новизна полягає в створенні системи заходів, що дає можливість підвищити рівень енергоефективності закладів освіти. Практичне значення отриманих результатів полягає у тому, що створення системи дає змогу зекономити час та фінансові ресурси при проведенні енергоадиту. Також з’являється змога особі, яка не має технічних знань в сфері енергетичного аудиту, більш точно та детально зрозуміти доцільність впровадження того чи іншого заходу з енергозбереження.ukенергоефективність будинкуклас енергоефективностіенергетичний паспортенергоаудитвитрати енергетичних ресурсівфонди фінансуванняbuilding energy efficiencyenergy efficiency classenergy passportenergy auditexpenses of energy resourcesfinancing fundsПідвищення енергетичної ефективності закладів освіти Солом’янського району м.Києва з формуванням програми заходів з енергоефективностіMaster Thesis104 с.621.31