Мотозюк, Людмила МиколаївнаБлохіна, Ірина ОлександрівнаМоскаленко, Ольга Володимирівна2024-03-192024-03-192023Мотозюк, Л. М. Особливості впливу війни на стан психологічного здоров’я здобувачів вищої освіти: до питання вибору діагностичного інструментарію (український кейс) / Л. М. Мотозюк, І. О. Блохіна, О. В. Москаленко // Габітус : науковий журнал. - 2023. - Вип. 46. - С. 101-105.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/65643Статтю присвячено дослідженню ефективних діагностичних інструментів для аналізу психологічного здоров’я здобувачів вищої освіти, зокрема в контексті впливу війни в Україні. Дослідження зосереджене на використанні діагностичних інструментів для оцінювання психічного здоров’я студентів в умовах травматичного стресу. Розглянуто такі інструменти, як клінічна бесіда, клінічне інтерв’ю, PTSD CheckListCivilian Version (PCL-C) та State-Trait Anxiety Inventory (STAI). Висвітлено сутність клінічної бесіди та клінічного інтерв’ю, етапи та принципи їх проведення. Особливу увагу приділено питанням формулювання психологічного діагнозу на основі результатів клінічної бесіди. Розглянуто типи варіантів клінічного інтерв’ю: неструктуроване, напівструктуроване та структуроване. Описано PCL-C як інструмент для діагностування посттравматичного стресового розладу (ПТСР). Проаналізовано його сильні та слабкі боки, а також описано процедуру його застосування й інтерпретації результатів у контексті роботи зі здобувачами вищої освіти в Україні в умовах широкомасштабного воєнного вторгнення. Докладно розглянуто STAI як інструмент для діагностування тривожності. Проаналізовано структуру тесту, його теоретичну основу, а також указано на можливість використання його для діагностування як стану, так і рівня тривожності. Загальні висновки дослідження полягають у тому, що для комплексного діагностування психічного здоров’я здобувачів вищої освіти в Україні в умовах широкомасштабного воєнного вторгнення можна використовувати різноманітні інструменти, такі як клінічна бесіда, клінічне інтерв’ю, PCL-C та STAI. Різні інструменти можуть доповнювати один одного та забезпечувати більш точну та повну картину психічного стану клієнтів. Результати цього дослідження можуть бути корисні для психологічної практики та психологічних досліджень в Україні, зокрема для студентів, які потребують підтримки та допомоги для збереження свого психічного здоров’я в умовах війниukментальне здоров’яекстремальна психологіяПТСРпсихологічна допомогастудентиmental healthextreme psychologyPTSDpsychological aidstudentsОсобливості впливу війни на стан психологічного здоров’я здобувачів вищої освіти: до питання вибору діагностичного інструментарію (український кейс)Features of war impact on the psychological health of higher education students: on the issue of choosing diagnostic tools (Ukrainian case)ArticleС. 101-105https://doi.org/10.32782/2663-5208. 2023.46.15159.952.20000-0002-6766-88790000-0002-6426-02610000-0001-6191-2490