Аврутов, Вадим ВікторовичЛук’яниця, Микола Олександрович2025-07-102025-07-102025Лук’яниця, М. О. Система автоматичного керування кутом крену БПЛА : дипломна робота ... бакалавра : 151 Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології / Лук’яниця Микола Олександрович. – Київ, 2025. – 62 с.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/74850Дипломна робота на тему «Система автоматичного керування кутом крену БПЛА» присвячена розробці, моделюванню та аналізу системи автоматичного керування (САК) для стабілізації кута крену безпілотного літального апарата (БПЛА). У роботі проведено інформаційно-аналітичний огляд сучасних систем керування орієнтацією БПЛА, зокрема розглянуто архітектуру типових контурів стабілізації, принципи функціонування гіроскопічних приладів (зокрема авіагоризонтів), сенсорів та виконавчих механізмів. Побудовано функціональну та структурну схеми САК кута крену БПЛА. Визначено передатні функції основних елементів системи — підсилювача, приводу елеронів та динаміки літака. Проведено алгебраїчний аналіз стійкості системи за критерієм Гурвіца, а також досліджено частотні характеристики системи з використанням діаграм Боде. Розглянуто вплив коефіцієнта підсилення на динамічні властивості системи. Проведено моделювання САК у середовищі MATLAB Simulink як із підсилювачем, так і з використанням ПІД-регулятора. Проаналізовано перехідні характеристики системи та динаміку кута крену БПЛА на основі отриманих результатів. За результатами досліджень доведено ефективність побудованої САК у забезпеченні необхідної стійкості та якості регулювання кута крену при виконанні типових польотних завдань. Результати роботи можуть бути використані при проектуванні та розробці систем автоматичного керування орієнтацією для сучасних БПЛА.62 с.ukсистема автоматичного керуваннякут кренубезпілотний літальний апаратавіагоризонтпередатна функціяаналіз стійкостіПІД-регуляторMATLAB Simulinkautomatic control systemroll angleunmanned aerial vehicleattitude indicatortransfer functionstability analysisПІД controllerMATLAB SimulinkСистема автоматичного керування кутом крену БПЛАBachelor Thesis