Галацин, Катерина ОлександрівнаФещук, Алла МихайлівнаЯрошенко, Ольга Леонідівна2023-04-172023-04-172021Галацин, К. О. Педагогічні умови ефективного формування англомовної комунікативної компетентності майбутніх інженерів / Галацин, К. О., Фещук, А. М. Ярошенко, О. Л. // Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка – 2021. – Вип, № 44. – С. 254-261.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/54622Актуальність проблеми формування англомовної комунікативної компетентності у майбутніх інженерів обумовлена тим, що на сучасному етапі розвитку українського суспільства, важливою є міжнародна співпраця, яку можуть реалізовувати висококваліфіковані фахівці, здатні до організації різнобічних ділових контактів з представниками різних держав. З огляду на це, стаття розкриває педагогічні умови, за яких можливе ефективне формування в майбутніх інженерів англомовної комунікативної компетентності. Мета статті полягає у визначенні та обґрунтуванні педагогічних умов ефективного формування англомовної комунікативної компетентності майбутніх інженерів. Для реалізації мети необхідним є вирішення таких завдань: 1) визначити сутність англомовної комунікативної компетентності майбутніх інженерів та її структуру; 2) виявити й обґрунтувати педагогічні умови ефективного формування англомовної комунікативної компетентності майбутніх інженерів. У процесі дослідження встановлено, що англомовна комунікативна компетентність майбутніх інженерів – це здатність фахівців технічної сфери успішно взаємодіяти з іншими суб’єктами професійної діяльності – носіями іноземної мови задля постановки та вирішення професійних завдань з використанням вербальних та невербальних засобів комунікації. Структуру англомовної комунікативної компетентності складають мовна, мовленнєва, лінгво-соціокультурна, навчально-стратегічна та професійна компетенції, кожна з яких базується на комплексній взаємодії відповідних знань, навичок, умінь та особистісних якостей. Виявлено педагогічні умови ефективного формування англомовної комунікативної компетентності майбутніх інженерів: мотивація студентів до оволодіння англомовною комунікативною компетентністю й визнання її як особистісної цінності, без якої успішна взаємодія в процесі професійної діяльності неможлива; використання на заняттях з англійської мови автентичних текстів; інтерактивність проведення занять з англійської мови; самоосвіта студентів в процесі формування англомовної комунікативної компетентності. Проаналізовано досвід проведення занять з англійської мови в закладах вищої технічної освіти з використання завдань, спрямованих на формування в студентів англомовної комунікативної компетентності за реалізації виявлених та обґрунтованих педагогічних умов.ukкомпетентністькомунікативна компетентністьангломовна комунікативна компетентністьмайбутні інженериПедагогічні умови ефективного формування англомовної комунікативної компетентності майбутніх інженерівArticleС. 254-261https://doi.org/10.24919/2308-4863/44-1-40378.147:8110000-0003-3297-82840000-0003-3683-099X0000-0002-8275-2227