Аврутов, Вадим ВікторовичБілецький, Владислав В`ячеславович2021-07-082021-07-082021Білецький, В. В. Гіроширот : дипломна робота … бакалавра : 151 Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології / Білецький Владислав В`ячеславович. – Київ, 2021. – 48 с.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/42242У роботі здійснено інформаційно-аналітичний огляд сучасного стану гіроширотів, здійснено вибір кінематичної та структурно-функціональної системи приладу, використана математична модель гірошироту та розглянуті питання стосовно розрахунку методичних та інструментальних похибок приладу. Перший розділ роботи присвячений розгляду питання про будову та принцип дії гіроскопу Фуко І та ІІ роду, або гірошироту, розглянуто перший запатентований топографічний гіроширот, його переваги та недоліки, здійснено інформаційно-аналітичний огляд літератури, присвяченої даному питанню. Для вирішення питань розв’язання навігаційних задач щодо автономного визначення навігаційних параметрів рухомих і нерухомих об’єктів з достатньою точністю, визначення місцезнаходження та вимірювання широти місцевості на сьогодні використовують такі технічні засоби як ІНС та БІНС. Оскільки саме інерціальні датчики гіроскопів та акселерометрів є основними джерелами похибок, то для їх корекції користуються супутниковими навігаційними системами, після чого такі системи перестають бути автономними. Тому для автономного визначення широти на нерухомій основі використовують гіроширот, що складається з 3-ох гіроскопів та 3-ох акселерометрів та кількох сервісних електронних схем. Метод автономного визначення широти місця для нерухомих об’єктів описано у другому розділі роботи, а також розроблена структурно- функціональна схема гірошироту. Крім врахування похибок гіроскопів та акселерометрів враховують поправку, викликану різницею між геодезичною та геоцентричною широтою.ukгіроширотІНСБІНСгеодезична широтагеоцентрична широтасупутникові навігаційні системамигіроскоп Фуко І родугіроскопу Фуко ІІ родуГіроширотBachelor Thesis48 с.