Тимошенко, Н. Є.2024-07-022024-07-022024Тимошенко, Н. Використання тренінгових технологій у процесі підготовки волонтерів / Тимошенко Н. // Освіта та педагогічна наука. – 2024. – № 1 (185). – С. 67-76.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/67676У статті розкрито волонтерство як діяльність, що здійснюється добровільно для суспільства або окремих соціальних груп, без розрахунку на винагороду. Здійснено аналіз вітчизняних досліджень феномену волонтерства, визначено багатоаспектний характер волонтерської діяльності. Обґрунтовано, що волонтерська діяльність сприяє формуванню спільнот, солідарності та позитивним змінам у суспільстві й надає можливість людям розвивати свої навички, отримувати новий досвід та вчитися спілкуватися з оточуючими. Висвітлено підходи та методи, які можуть бути використані у волонтерській роботі: активне навчання, метод case-study або метод конкретних ситуацій, групова робота, менторство та коучинг, ігровий підхід та ін. З’ясовано, що тренінгові технології характеризуються своєю здатністю допомагати людям розвиватися та навчатися в сучасному світі через акцент на практичне використання, взаємодію та персоналізацію. Важлива особливість тренінгових технологій – їхня інтерактивність, що дозволяє учасникам у процесі тренінгу слухати і сприймати інформацію та взаємодіяти з нею, активно залучатися до навчання через вправи, міні-лекції, дискусії, рольові ігри та інші методи. Отримано результати онлайн опитування, які підтвердили важливу роль тренінгових технологій в організації, плануванні, впровадженні проєктів, аналізі та покращенні роботи волонтерів загалом. Наведені приклади успішних практик волонтерської роботи з використанням тренінгових технологій та проаналізовано тематику тренінгів для волонтерів – «Стратегії пошуку потреб», «Ефективне управління проєктами» та інших.ukВикористання тренінгових технологій у процесі підготовки волонтерівArticleС. 67-76https://doi.org/10.12958/2227-2747-2024-1(185)-67-76379.8:159.98:356.150000-0003-0572-8642