Косякова, Галина ВасилівнаСтретович, Олена Анатоліївна2024-02-282024-02-282023Стретович, О. А. Особливості побудови індивідуальної програми реабілітації дітей середнього шкільного віку з С – подібним сколіозом ІІ ступеня : магістерська дис. : 227 Фізична терапія, ерготерапія / Стретович Олена Анатоліївна. - Київ, 2023. - 80 с.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/65038Актуальність теми. Сколіоз - поширене ортопедичне захворювання, яке зустрічається у 5-9% дітей. Важкі деформації хребта становлять 0,5-0,6% цих випадків. По мірі прогресування деформації хребта неминуче змінюється форма грудної клітки і тазу. У патологічний процес втягуються серце, легені, органи черевної порожнини та малого тазу, порушується функція дихання та гемодинаміка. У запущених випадках розвивається натягнення нервових корінців, іррадіюючий біль, а у деяких пацієнтів - компресія спинного мозку та спастичні паралічі. Сколіоз типу С має одну дугу викривлення. Він розвивається після травми хребта, туберкульозного спондиліту або як первинний прояв сколіозу. Чим раніше початок сколіозу, тобто чим молодший пацієнт, тим більший потенціал росту і більша ймовірність прогресування деформації хребта. Найнебезпечніший вік для розвитку сколіозу - 10-14 років. Необхідність створення нової програми реабілітації дітей середнього шкільного віку з С – подібним сколіозом ІІ ступеню доводиться результатами дослідження, та підтверджуючими статистичними даними. Концепт розробленої програми полягає в тому, щоб збільшити кількість занять фізичною терапією, для скорішого отримання позитивного результату від лікування. В програмі фізичної терапії використовувались такі засоби: терапевтичні вправи (ЛФК), лікувальний масаж, механотерапія, ПІР, дієтотерапія. В стандартній програмі реабілітації застосування терапевтичних вправ (ЛФК), лікувального масажу проводилось тричі на тиждень, в моїй програмі реабілітації запропоновано проводити заняття 5 разів на тиждень, незмінним залишається лише вплив преформованих фізичних чинників, тому що вони мають чітке дозування. Мета дослідження. Розглянути фізичну реабілітацію та дослідити кількісний вплив найбільш ефективних методів реабілітації для лікування С - подібного сколіозу ІІ ступеню у пацієнтів середнього шкільного віку. Завдання дослідження: 1. Аналіз матеріалів, та актуальної літератури; 2. Розглянути етіологію С-подібного сколіозу та методів його діагностування. 3. Проаналізувати всі методи ЛФК, які підходять для лікування С-подібного сколіозу, та визначити найбільш ефективні з них. 4. Провести дослідження серед хворих на С – подібний сколіоз ІІ ступеню та хворих, що проходили лікування у реабілітаційному центрі. 5. Розробити ефективну індивідуальну програму реабілітації пацієнтів середнього шкільного віку з С-подібним сколіозом. Об’єкт дослідження. Фізична терапія С – подібного сколіозу у пацієнтів середнього шкільного віку. Предмет дослідження. Структура програми фізичної терапії та процес реабілітації хворих з С – подібним сколіозом ІІ ступеню. Методи дослідження: -Теоретичний аналіз спеціальної науково-методичної літератури та інформаційних джерел; -Клінічні методи дослідження аналіз історій хвороби, огляд (Тест Адама-Форбса), оцінка ступеня зігнутості хребта (Trunk Rotation Measurement), Тест Адамса (Adams Forward Bend Test); візуально-аналогова шкала болю (VAS); -Дослідження опорно-рухового апарату: (гоніометрія, сколіометрія , ММТ за Ловетом); -Функціональні проби: оцінка вихідного стану пацієнта (проба Руф’є, пульсометрія, індекс Робінсона, проба Штанге, проба Генчі). Новизна дипломної роботи. Новизна роботи полягає в тому, що на даний момент в нашій країні не існує розробленої програми комплексного використання простих і доступних методів фізичної терапії хворих на С – подібний сколіоз ІІ ступеню у пацієнтів середнього шкільного віку. Практичне значення одержаних результатів. Розроблений комплексний метод лікування пацієнтів з С – подібним сколіозом ІІ ступеню, сприяє більш швидкому відновленню та є основою для лікувально-профілактичних заходів, спрямованих на більш швидку реабілітацію. За результатами дослідження було опубліковано 1 теза, та 1 теза на конференції. Структура магістерської роботи. Робота складається зі вступу, 3 розділів, висновків та списку використаних джерел.80 с.ukсколіозс - подібний сколіозфізична реабілітаціявідновне лікуваннялікувальна фізична культурамеханотерапіяпреформовані факторимасажscoliosisс - type scoliosisphysical rehabilitationrehabilitationphysical therapymechanotherapypreformed factorsmassageОсобливості побудови індивідуальної програми реабілітації дітей середнього шкільного віку з С – подібним сколіозом ІІ ступеняMaster Thesis616.711-009.133.4:617.586.2