Бурнашев, Віталій ВіталійовичДунай, Олесь Богданович2021-02-172021-02-172020Дунай, О. Б. Ідентифікація параметрів математичної моделі руху безпілотного літака : магістерська дис. : 173 Авіоніка / Дунай Олесь Богданович. – Київ, 2020. – 79 с.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/39503Удосконалений метод ідентифікації параметрів моделі руху літака, що використовує тестову ступінчату дію на руль, та дозволяє знизити вимоги до точності навігаційної системи, а також до погодних умов проведення експерименту. Розроблена модель похибок ідентифікації параметрів моделі літака, що враховує швидкість вітру, параметри польоту та похибки їх вимірювання, а також показники якості перехідних процесів. Отримані аналітичні вирази для допустимих складових швидкості поривів вітру, а також для допустимої середньої швидкості вітру, які містять допустимі похибки ідентифікації і швидкість польоту та дозволяють планувати проведення експериментів в залеж-ності від прогнозу погоди. Отримані аналітичні вирази для допустимих похибок вимірювання параметрів рух літального апарату, які містять параметри перехідного процесу, та дозволяють обрати навігаційну систему для проведення експерименту в залежності від потрібної точності ідентифікації. Визначено, що для підвищення точності ідентифікації демпфуючих коефіцієнтів (без прямого вимірювання кута атаки), а також пом’якшення вимог до точності системи орієнтації літак слід балансувати перед експериментом на менших кутах атаки, а руль висоти відхиляти на невеликий кут, який не призведе до значного перевищення піковим кутом атаки усталеного. Визначено, що підвищенню точності ідентифікації коефіцієнту підйо-мної сили в умовах вітру сприяє підвищена швидкість експериментального польоту.ukідентифікаціяматематична модель рухулітаквипробуванняidentificationmathematical model of motionaircrafttestingІдентифікація параметрів математичної моделі руху безпілотного літакаMaster Thesis79 с.629.7.016