Крайнікова, Т. С.Рижко, О. М.2024-02-222024-02-222023Крайнікова, Т. С. Бізнес-комунікації книжкових видавництв: від соціальних мереж до метавсесвіту / Крайнікова Т. С., Рижко О. М. // Обрії друкарства : науковий журнал. – 2023. – №2 (14). – С. 127-139. – Бібліогр.: 21 назв.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/64894Статтю присвячено дослідженню функціональних можливостей соціальних мереж постінтернетного часу як комунікаційних платформ книжкових видавництв. У період грудень 2022 р. — листопад 2023 р. проаналізовано теоретичні підходи до явищ постінтернетного суспільства та метавсесвіту, а також досліджено практики використання соціальних мереж «Фейсбук», «Інстаграм», «Телеграм», «Тікток», «Ютуб» українськими книжковими видавництвами («А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА», «Видавництво Старого Лева», «Клуб сімейного дозвілля», «Наш Формат», «Ранок», ArtHuss, Vivat). Також завдяки дискурс-аналізу вивчено досвід та прогнози ІТ-компаній Meta, K.I.S.S, Party.Space. Обґрунтовано, що в постінтернетному суспільстві соцмережі стають основою для бізнес-комунікацій книжкових видавництв. При цьому з поширенням технологій штучного інтелекту, машинного навчання, блокчейну, інтернету речей відбувається трансформація соціальних мереж у метавсесвіт — «наступний інтернет» (Web3.0, Web3), конгломерат 3D-реальностей. Виділено такі основні функціональні можливості соціальних мереж книжкових видавництв перехідного етапу: впровадження доказового маркетингу, глобалізація діяльності, персоналізація комунікацій з аудиторією, імерсивність та інтерактивність, соціальність, електронна комерція. З огляду на це, книговидавцям доцільно співпрацювати з ІТ-компаніями, які мають справу з технологіями постінтернету; переводити бізнес-процеси в цифрове середовище та навчати персонал; розроблювати та реалізувати комунікаційні стратегії, які корелюють із цифровими інноваціями.ukкнижкові видавництвабізнес-комунікаціїсоціальні мережіпостінтернетметавсесвітвіртуальна реальністьдоповнена реальністьімерсивністьінтерактивність: book publishersbusiness communicationssocial networkspost-Internetmetauniversevirtual realityaugmented realityimmersivenessinteractivityБізнес-комунікації книжкових видавництв: від соціальних мереж до метавсесвітуBusiness communications of book publishers: from social networks to metauniverseArticleС. 127-139https://doi.org/10.20535/2522-1078.2023.2(14).295266655.42:658.6:316.70000-0002-2132-20200000-0003-4478-214X