Головко, О. А.2024-02-232024-02-232023Головко, О. А. Медіадизайн як чинник національно-ідентифікаційних процесів / Головко О. А. // Обрії друкарства : науковий журнал. – 2023. – №2 (14). – С. 282-295. – Бібліогр.: 16 назв.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/64906Стаття присвячена вивченню трансформацій у медіадизайні в останні роки, дослідженню впливу медіадизайну на національно-ідентифікаційні процеси українців. У дослідженні проаналізовано журналістські розвідки з питань національної зорієнтованості медіадизайну, характерних для книговидавничої галузі, шрифтографії. У межах наукового пошуку проведено опитування дизайнерів-практиків стосовно ролі національного чинника у трансформації проблемно-тематичних візій сучасного медіадизайну останніх років. Респондентам дослідження пропонувалося оцінити зміни в медіадизайні в період російського воєнного вторгнення, визначити спосіб реалізації національних традицій у медіадизайні, вказати провідну тенденцію у медіадизайні як чинникові національно-ідентифікаційних процесів, окреслити нові вміння й навички, необхідні сучасним медіадизайнерам для реалізації національної ідеї у своїй практичній діяльності; проаналізувати актуальну тематику національно орієнтованого медіадизайну, визначити перспективні напрями розвитку національного медіадизайну. Дослідженням встановлено набуття медійним дизайном реалістичності й національних рис, превалювання у медіадизайні авторської інтерпретації національних першоджерел, констатовано необхідність ґрунтовного опанування медіадизайнерами новітніх цифрових технологій та інструментів, розширення умінь і навичок зі створення і реалізації сміливих креативних ідей, реалістичної трансляції національних ідей, образів, мотивів у медіадизайнерському продукті. У межах наукового пошуку також з’ясовано, що основу національно-ідентифікаційної проблематики медіадизайну становить відображення руйнівного впливу війни на людське життя, пропагування національних ідей, українського культурного надбання.ukмедіадизайннаціональна ідентичністьмедіадизайнернаціональна ідеяграфічний дизайншрифтиmedia designnational identitymedia designernational ideagraphic designfontsМедіадизайн як чинник національно-ідентифікаційних процесівMedia design as a factor in national identification processesArticleС. 282-295https://doi.org/10.20535/2522-1078.2023.2(14).295434371.3850000-0002-9955-4913