Трапезон, Кирило ОлександровичСушинський, Андрій Максимович2022-08-302022-08-302022Сушинський, А. М. Особливості моделювання об’єктів із заданими фізичними властивостями засобами програми Houdini : дипломна робота ... бакалавра : 171 Електроніка / Сушинський Андрій Максимович. – Київ, 2022. – 58 с.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/49680Актуальність дослідження. Комп’ютерні ігри, анімаційні фільми з персонажами, сучасне кіно нерозривно пов’язані з моделюванням візуальних динамічних ефектів. Одним з напрямів стрімкого розвитку цих ефектів останнім часом в межах поствиробництва можна відзначити аналіз динаміки м’яких тіл. Це можна пояснити тим, що елементи персонажної анімації потребують узгодження при візуалізації їх реалістичних рухів. Така сама ситуація стосується і низькополігональних моделей, які визначаються певними матеріалами і фізичними властивостями, особливо в ситуації, коли ці моделі переміщуються, стикаються з іншими елементами сцени. Аналізу та моделюванню цих ситуацій в режимі реального часу і присвячено дане дипломне дослідження. Мета дослідження полягає у проведенні моделювання систем з веллюм-елементами, які дозволяють описати особливості динаміки м’яких тіл. Дотичною метою можна вважати аналіз колізій елементів сцени при взаємодії між собою та з умовною землею на основі процедурних інструментів та обмежень програми Houdini. Завдання для досягнення мети: розглянути основні види поствиробництва в рамках підходів пайплайн при створенні елементів комп’ютерної графіки з властивостями реальних фізичних об’єктів; визначити алгоритми до створення моделей, які в реальному часі описують системні фізичні обмеження моделей; розробити моделі тканинної поверхні, волосся, м’яких тіл на основі інструментів програми Houdini. Об’єкт дослідження: алгоритми роботи з низькополігональною геометрією, процедурне моделювання веллюм-елементів. Предмет дослідження: референсні зображення моделей, опису ситуацій взаємодії фізичних тіл у природі. Методи дослідження: процедурні методи та алгоритми, які визначені в в межах програми на мові об’єктно-орієнтованого програмування VEX. Наукова новизна отриманих результатів: 1) наведено моделі, які можуть детально допомогти провести опис динаміки м’яких тіл на підставі процедурних особливостей програми Houdini; 2) визначено підходи, які дозволяють спростити та удосконалити етапи процесу поствиробництва кіно. Практичне значення одержаних результатів: алгоритми та проведений аналіз фізичних параметрів можуть бути корисні у студіях візуальних ефектів.ukпрогнозовані моделімоделювання процесуперевірка моделіоброблення данихпайплайнсистеми в режимі реального часуpredictive modelsprocess modelingmodel checkingdata processingpipeline processingreal-time systemsОсобливості моделювання об’єктів із заданими фізичними властивостями засобами програми HoudiniFeatures of modeling objects with specified physical properties by means of the Houdini programBachelor Thesis58 с.681.3.07