Koulykova, V. G.2018-03-262018-03-262017Koulykova, V. G. L’utilisation des Jeux au Cours de L'enseignement de la Phonetique pour les Debutants en Classe de Français / V. G. Koulykova // Сучасні тенденції фонетичних досліджень : збірник матеріалів Круглого столу (м. Київ,12 травня 2017 рік). – Київ : Міленіум, 2017. – С. 166-169. – Бібліогр.: 4 назви.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/22541The paper outlines the role of games in teaching phonetics for beginner students of French. The author emphasizes the importance of teaching vocabidary and grammar on phonetic basis as phonetics and graphics help students master the standards of oral and written communication. Providing the examples of some games aimed at better perception of phonetic features of French, the author proves that educational games make the process of a foreign language acquisition interesting and fun.frphoneticseducational gamesFrenchpronunciationspeakingL’utilisation des Jeux au Cours de L'enseignement de la Phonetique pour les Debutants en Classe de FrançaisArticleС. 166-169