Галацин, Катерина ОлександрівнаФещук, Алла Михайлівна2023-04-242023-04-242021Halatsyn, K. Simulation of professional situations at English classes for students of technical specialties / Kateryna Halatsyn, Alla Feshchuk // Priority areas for development of scientific research: domestic and foreign experience : collective monograph / edited by authors. – 2nd ed. – Riga, Latvia : “Baltija Publishing”, 2021. – P. 18-36.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/54851У статті розкривається роль і значення моделювання професійних ситуацій на заняттях з англійської мови в закладах технічної вищої освіти. Професійну ситуацію визначено як цілеспрямоване моделювання в процесі вивчення англійської мови професійно-схожих обставин і умов розв’язання інженерно-ділових, ухвалення фахових рішень, досягнення успішного результату ділового спілкування. Мета статті полягає в аналізі змісту та вимог до моделювання професійних ситуацій в процесі вивчення студентами технічних спеціальностей англійської мови. Реалізація мети потребує виконання наступних завдань: 1) визначити сутність моделювання професійних ситуацій; 2) обґрунтувати умови ефективного моделювання професійних ситуацій на заняттях з англійської мови в технічних закладах освіти; 3) запропонувати приклади моделювання професійних ситуацій на заняттях з англійської мови в технічних закладах освіти. У процесі наукового пошуку використано методи аналізу, синтезу, узагальнення, систематизації, умовисновки, спостереження. Визначено компоненти професійної навчальної ситуації та фактори, які потрібно враховувати в процесі її використання. Наведено приклади моделювання професійних ситуацій у ході вивчення дисципліни «Практикум з англомовного професійного спілкування» в закладах вищої технічної освіти. Визначено форми моделювання професійних ситуацій(індивідуальна, фронтальна, парна, групова), кожна з яких спрямовується на формування компетенцій професійного англомовного спілкування за різними ролями професійної діяльності (керівник-підлеглий, підлеглий-підлеглий, підлеглий-колектив). Особливий акцент зроблено на приклади моделювання професійних ситуацій через застосування ігрового моделювання (рольові ігри:керовані, імпровізовані), кейс-методу та дискусії. Визначено вимоги, яких необхідно дотримуватися в процесі моделювання професійних ситуацій: відповідність визначеним цілям(формування знань з теми, розвиток здатностей аналізу складних проблем; виховання почуття відповідальності за свої рішення, моральних особистісних якостей тощо); відповідність рівня складності навчальним можливостям студентів; ілюстрування типових ситуацій з реальних фактів професійної діяльності; використання прийому дискусії; варіативність вирішення ситуації.ukмодельмайбутні інженерипрофесійна ситуація на заняттях з англійської мовиігрове моделюванняпрофесійна ситуаціяМоделювання професійних ситуацій на заняттях з англійської мови для студентів технічних спеціальностейSimulation of professional situations at English classes for students of technical specialtiesBook chapterP. 18-36https://doi.org/10.30525/978-9934-26-049-0-170000-0003-3297-82840000-0003-3683-099X