Городиська, О. М.2023-09-112023-09-1120162307-1591https://ela.kpi.ua/handle/123456789/60157У статті охарактеризовано сутність та важливість професійного самовдосконалення для майбутнього педагога. Визначено умови та групу мотивів, які спонукають особистість до самовдосконалення у професійній діяльності. Провідними, на думку автора, є особистісні мотиви, які свідчать про достатньо виражену мотивацію до саморозвитку, усвідомлення важливості гуманістичних цінностей, сформованість чітких життєвих цілей та суб’єктність. Ефективність професійного самовдосконалення залежить від гармонійного поєднання внутрішньої та зовнішньої мотивації, у якій особистісний розвиток має вирішальне значення. Визначено, що основою професійного самовдосконалення є ціннісне ставлення до педагогічної професії. Воно є внутрішньомотивованим та вимагає постійної роботи над собою, розвитку вмінь саморефлексії, самоаналізу, самореалізації, самовиховання та ін.ukпрофесійне самовдосконаленнямотивипедагогічна діяльністьпедагогprofessional self improvementmotivationeducational activities and teacherФормування в студентів потреби у професійному самовдосконаленніForming students' need for professional self-improvementArticlePp. 65-65378:37.041