Шеремета, Катерина2023-05-172023-05-172021Шеремета, К. Тематичні групи англомовних термінів фахової мови вищої освіти США / Катерина Шеремета // Advanced Linguistics. – 2021. – № 8. – Pр. 105-111.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/55775У статті на основі системного підходу висвітлено визначені автором тематичні групи англомовних термінологічних одиниць фахової мови вищої освіти США. Здійснена спроба наукового осмислення співвіднесеності понять «тематична група» та «лексико-семантична група». Зазначено, що тематична класифікація лексем, яка є найбільш розповсюдженим способом об’єднання слів, базується на внутрішніх зв’язках предметів і явищ дійсності та зумовлена предметно-логічними ознаками і спільним функційним призначенням цих лексем. Тематичні групи тієї чи іншої галузевої терміносистеми можуть містити по кілька ядерних лексикосемантичних груп, а їхні одиниці характеризуються чіткою диференціацією ознак. Наголошено, що у тлумаченні поняття тематичної групи сучасна лінгвістика ставить своїм завданням визначення шляхів та особливостей семантичного розвитку (екстралінгвістичних аспектів) не окремих слів, а груп лексем, які мають одну смислову спрямованість. Під тематичною групою розуміють групу слів, що охоплює слова, виділені й об’єднані на основі спільності предметнологічних зв’язків, однієї й тієї ж частини мови; або слова інших частин мови, необхідні для розкриття тієї чи іншої загальної теми. У процесі системного вивчення англомовної термінології вищої освіти США на понятійному рівні терміни розподілені авторкою у певному порядку – вибудовано предметно-тематичну класифікацію, результатом якої є об’єднання термінів у тематичні групи. Тематична класифікація передбачає чітку, логічно обґрунтовану організацію термінологічної лексики. Класифікацію термінолексики американської вищої освіти здійснено, виходячи з визначення її змісту, встановлення обсягу семантики кожного окремого терміна, того поняття, яке за певною родовою ознакою поєднується з іншими термінологічними одиницями в єдиній терміносистемі вищої освіти США.ukтерміносистемаангломовна фахова мова вищої освіти СШАсистемний підхідсемантикатематична групалексико-семантична групафахова моваterminological systemthe U. S. higher education specialized languagesystem approachsemanticsthematic grouplexical-semantic groupspecialized languageТематичні групи англомовних термінів фахової мови вищої освіти СШАArticlePp. 105-111https://doi.org/10.20535/2617-5339.2021.8.2461940000-0002-5935-954X