Коллі-Шамне, А. В.Дрібас, С. А.Гончаров, А. В.2024-03-252024-03-252025Коллі-Шамис, А. В. Психологічні особливості правосвідомості у студентів юридичного та історичного профілів навчання / Коллі-Шамис А. В., Дрібас С. А., Гончаров А. В. // Вчені записки Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського. Серія: Психологія. - 2023. - Том 34 (72) № 6. - С. 32–37.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/65746Журнал внесений до Переліку наукових фахових видань України (категорія «Б») у галузі психологічних наук (спеціальність 053. Психологія)Стаття присвячена аналізу психологічних аспектів правосвідомості серед студентів, які навчаються за юридичними та історичними спеціальностями. У роботі розглядаються ключові фактори, що впливають на розвиток правосвідомості у юнаків, які готуються стати фахівцями в галузі права та історії. Зроблено акцент на психологічних характеристиках студентів, що визначають їх ставлення до правових норм й історичного минулого, а також визначено як освітній процес впливає на формування їх правосвідомості. Стаття містить аналіз наукової літератури з психології, права та історії, а також результати емпіричних досліджень, проведених серед студентів вищих навчальних закладів. У роботі підкреслено, що основними критеріями розвитку правової свідомості студентів історико-юридичного профілю є правові знання, рівень правової освіченості, ставлення до правових норм, стійкість правових переконань, ціннісні орієнтації, сформованість правових установок та виявлена у поведінці відповідність чи невідповідність правовим нормам. Відмічено, що в якості критеріїв оцінки ступеня сформованості правової свідомості студентів історико-юридичного профілю можна визначати рівні розвитку кожної з її компонентів: предметний, мотиваційно-ціннісний, рефлексивно-оцінювальний та особистісно-змістовний. Результати дослідження підкреслюють важливість інтеграції психологічних знань у процес навчання майбутніх спеціалістів у галузі історії та юриспруденції. Стаття буде корисною для викладання юридичних та історичних дисциплін, студентів цих спеціальностей, а також усіх, хто цікавиться питанням психологічних особливостей формування правосвідомості.ukПсихологічні особливості правосвідомості у студентів юридичного та історичного профілів навчанняArticleС. 32–37https://doi.org/10.32782/2709-3093/2023.6/06159.960000-0002-2430-2789