Борбенчук, ІринаЛитвинець, Олена2023-05-192023-05-192022Борбенчук, І. Лінгвостилістичні особливості творів Френсіс Бернетт як відображення ідіостилю письменниці / Ірина Борбенчук, Олена Литвинець // Advanced Linguistics. – 2022. – № 10. – Pр. 15-19.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/55867Статтю присвячено дослідженню лінгвостилістичних особливостей ідіостилю англо- американської письменниці Френсіс Бернетт на матеріалі англомовних романів A little Princess та The Secret Garden. Під час дослідження було встановлено, що розквіт дитячої літератури в к. ХІХ – 1 п. ХХ ст. обумовлений культурними чинниками, які сприяли появі великої кількості авторів, творчість яких в ідейно-тематичному та мовностилістичному аспектах була орієнтована на дітей. Не менш важливим у цьому процесі було встановлення традицій домашнього читання та прагнення дорослих формувати у своїх дітей естетичні смаки. Будучи водночас представницею неоромантичного напрямку й дитячою письменницею, Бернетт переосмислює традиційні, навіть казкові, сюжети та вибудовує світ, образ якого має символічне навантаження (сад – для Мері, пансіон – для Сари). Характерною особливістю романів Бернетт є майстерне змалювання світу дитинства, яке реалізується через портретні характеристики, що передають зовнішній і внутрішній світ персонажів, описи пейзажів та інтер’єрів, які відтворюють різноманітні емоційні стани. З’ясовано, що для реалізації власних задумів письменниця використовує епітети, зокрема, постійні для підкреслення специфічних ознак героїв, та колористичні для піднесення емоційної тональності. Вживання метафор дозволяє прикрасити текст мальовничими картинами природи і надати образам поетичності, а завдяки порівнянням та повторам розкрити психологічні стани та акцентувати увагу на сильних емоціях. Підсумовано, що специфічні лінгвостилістичні засоби є однією із своєрідних рис ідіостилю Бернетт, що вирізняє її творчість серед великої кількості авторів та робить популярною в жанрі дитячої літератури.ukдитяча літератураідіостильіндивідуальний стильлінгвостилістичні засобиепітетпорівнянняпсихологічний портретchildren’s literatureidiostyleindividual stylelinguostilistic meansepithetsimilepsychological portraitЛінгвостилістичні особливості творів Френсіс Бернетт як відображення ідіостилю письменниціArticlePp. 15-19https://doi.org/10.20535/2617-5339.2022.10.2660160000-0003-3531-68840000-0002-1591-1451