Матвійчук, Олексій ВасильовичВладика, Любов Романівна2021-05-262021-05-262021Владика, Л. Р. Методичні засади реалізації дистанційного навчання фізики у технічному університеті : магістерська дис. : 104 Фізика та астрономія / Владика Любов Романівна. – Київ, 2021. – 136 с.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/41187Актуальність Вплив зовнішніх чинників, зокрема пандемії Covid-19, сприяв організації освітнього процесу в дистанційному форматі. Перед науковцями та педагогами постала задача пошуку оптимальних підходів, методик щодо організації дистанційного навчання. Цей формат призвів до перегляду традиційних підходів, що використовувались у фундаментальних дисциплінах, зокрема й у фізиці. Фізика є прикладною наукою, тому вкрай важливим є розроблення особливих підходів до проведення практичних та лабораторних занять в системі дистанційного навчання. Як показав аналіз науково-педагогічної літератури дане питання є відкритим та дискусійним. Отже, проблема організації дистанційного навчання з фізики в технічному університеті є актуальною, потребує пошуку оптимальних технічних засобів, програмного забезпечення, методичних підходів та розроблення дидактичних матеріалів підтримки даного формату навчання. Це зумовило обрання теми магістерської дисертації «Методичні засади реалізації дистанційного навчання фізики у технічному університеті». Зв’язок роботи з науковими програмами, планами, темами кафедри Дисертаційне дослідження є складовою частиною науково-дослідної роботи „Розробка і удосконалення технологій змішаного та дистанційного навчання фізики у технічному університеті” за реєстраційним номером 0121U110531 УКРІНТЕІ . Об’єкт дослідження організація дистанційної форми навчально-виховного процесу з фізики у технічному університеті. Предмет дослідження складають методи та прийоми використання елементів дистанційного навчання з фізики, які забезпечують формування предметної компетентності студентів технічного університету. Мета роботи полягає у теоретичному обґрунтуванні, розробленні і впровадженні методичних підходів до організації дистанційної форми навчального процесу з фізики в технічному університеті. Методи дослідження, що використовувалися: теоретичні: аналіз психолого-педагогічної, науково-методичної літератури з метою встановлення особливостей організації дистанційного навчання фізики у технічному університеті, аналіз та систематизація педагогічних програмних засобів дистанційних навчальних курсів з фізики. емпіричні: анкетування та опитування студентів першого курсу технічного університету щодо особливості сприйняття розроблених методичних підходів та виявлення проблем організації дистанційного навчання; поточний контроль успішності студентів першого курсу ТЕФ. Відомості про обсяг звіту, кількість ілюстрацій, таблиць, додатків і літературних найменувань за переліком використаних, сторінок - 136 , рисунків - 33 , таблиць – 8 , додатків – 5 , використаної літератури - 55 . Мета індивідуального завдання, використані методи та отримані результати провести аналіз науково-методичної літератури щодо проблеми дослідження, дослідити психолого-педагогічні чинники, що впливають на сприйняття інформації з фізики студентами в умовах дистанційної форми навчання; проаналізувати можливості технічного та програмного забезпечення для організації дистанційної взаємодії; розробити методичні підходи щодо проведення занять та для забезпечення моніторингу навчальних досягнень студентів з фізики; розробити електронні методичні матеріали з теми «Електромагнетизм». Для перевірки виконання поставлених задач використано емпіричні методи досліджень: анкетування, тестування. У результаті педагогічного експерименту встановлено ефективність розроблених методичних підходів Висновок У результаті аналізу науково-педагогічних досліджень обґрунтовано проблему організації дистанційного навчання фізики в технічному університеті, визначено гіпотезу дослідження. Доведено ефективність методичних підходів для забезпечення організації дистанційного навчання фізики та моніторингу засвоєння студентами навчального матеріалу з фізики під час дистанційного навчання на основі проведених лекційних і практичних занять, лабораторного практикуму з теми«Електромагнетизм» для студентів ТЕФ.ukмоніторинг навчальних досягнень з фізикитехнічний університетдистанційне навчання фізикиелектронні навчальні матеріалисинхронно-асинхронний режимметодичні підходитехнічне забезпеченняпрограмне забезпеченняінформаційно-комунікаційні технологіїmonitoring of educational achievements in physicsdistance learning of physicssynchronous-asynchronous modemethodical approachestechnical universityelectronic educational materialstechnical supportsoftwareinformation and communication technologiesМетодичні засади реалізації дистанційного навчання фізики у технічному університетіMaster Thesis139 с.372.853