Антоненко, ІннаБорковська, ІннаКозубська,Ірина2024-06-042024-06-042023-09Антоненко, І. Ділова гра як ефективний метод розвитку іншомовної професійно комунікативної компетентності у майбутніх фахівців видавничої справи / Інна Антоненко, Інна Борковська, Ірина Козубська // Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. – 2023. – Вип. 66. – Том 1. – C. 157-163.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/67045Стаття присвячена питанням, пов’язаним з методикою використання навчально-рольових ігор для формування іншомовної комунікативної компетентності у майбутніх фахівців видавничої справи. Значна увага приділяється покращенню знань та комунікативного досвіду, які необхідні для взаєморозуміння, щоб обмінюватися інформацією іноземною мовою, а також здійснювати пошук й розширити обсяг професійних знань у процесі спілкування. Визначено значення поняття «ділова гра», представлено класифікацію та обговорено її роль як важливого навчального засобу. Виділено мету ділової гри – залучення студентів до вирішення професійної проблеми. Проаналізовано роль гри у формуванні іншомовної комунікативної компетентності та soft skills у студентів у процесі навчання. Створення позитивної мотивації навчальної діяльності у студентів вибирати варіанти вирішення проблеми та знаходити переконливі аргументи є важливим завданням. Здійснено аналіз переваг використання ділової гри на заняттях – формування ділового стилю спілкування у практично-професійній діяльності, оволодіння комплексом навичок та умінь необхідних для майбутньої професії та опанування мовним матеріалом, забезпечує розвиток комунікативної компетентності у фахівців. Охарактеризовано процес формування іншомовної професійної комунікативної компетентності як актуального завдання з практичним значенням та готовності до набуття знань. Визначено основні структурні елементи ділової гри для проведення у навчальному процесі та описано етапи підготовки. Обґрунтовано значення ролі викладача на першому етапі організації ділової гри – ознайомлення студентів з завданням ситуації, розподіл функцій професійних ролей учасників, забезпечення мовним матеріалом. Проаналізовано другий етап гри, головна мета якого – створення творчої колективної взаємодії. Активізацію діяльності студентів з обговоренням поставлених проблем, аналіз та висновки результатів передбачено на третьому етапі. Організація навчальної діяльності спрямована на формування креативності для вирішення завдань, розвиток умінь аналізувати професійні ситуації та успішну роботу в команді.ukіноземна мовавища освітаділова граіншомовна комунікативна компетентністьмовленнєві вмінням’які навичкиforeign languagehigher educationbusiness gameforeign language communicative competencespeech skillssoft skillsДілова гра як ефективний метод розвитку іншомовної професійно комунікативної компетентності у майбутніх фахівців видавничої справиBusiness game as an effective method of developing the foreign language professional communicative competence of future specialists in publishingArticleС. 157-163https://doi.org/10.24919/2308-4863/66-1-26378.147:81’243](045)0000-0001-5035-7866