Гурина, Наталія Вікторівна2018-03-262018-03-262017Гурина, Н. В. Комунікативна стратегія дистанціювання в професійно орієнтованому навчанні майбутніх учителів англійської інтонації / Н. В. Гурина // Сучасні тенденції фонетичних досліджень : збірник матеріалів Круглого столу (м. Київ,12 травня 2017 рік). – Київ, 2017. – С. 161-165. – Бібліогр.: 3 назви.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/22539Successful teaching future teachers to use English intonation in speech requires taking into account communicative norms, based on general attitudes, traditions and principles o f the British cultural community. Main British values, centered round the concept o f individualism with the emphasis on personal interests, independence and lack o f formality are realized within main communicative strategies: distancing, hinting, softening and shifting, communicative support, keep-the-conversation-going, organizing communicative contact, organizing the middle stage, handling small talk topics. The tactics and techniques o f the communicative strategy o f distancing, that are deeply rooted in the national worldviews, patterns o f behavior and stereotypical thinking, correlate with the corresponding English intonemes. Correct use o f the English intonemes-markers o f the mentioned above communicative strategies provides more effective cross-cultural communication o f teacher trainees and develops their foreign pronunciation culture.uksociolinguistic knowledgeforeign cross-cultural communicationcommunicative strategydistancingan intonemeКомунікативна стратегія дистанціювання в професійно орієнтованому навчанні майбутніх учителів англійської інтонаціїArticleС. 161-165