Zhaldak, HannaDunska, AllaRundenko, Sofiia2024-11-142024-11-142024Zhaldak, H. On the features of consumer choice in the context of microeconomic science / Zhaldak Hanna, Dunska Alla, Rundenko Sofiia // Економічний вісник НТУУ «КПІ» : збірник наукових праць. – 2024. – № 30. – C. 34-40. – Бібліогр.: 8 назв.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/70583Метою дослідження даної статті є розгляд особливостей споживчого вибору крізь призму мікроекономічної науки, а також з урахуванням викликів сьогодення. Розглянуто перші прояви теорій корисності та споживчого вибору у представників австрійської школи та їх подальшу еволюцію. Значну увагу приділено розгляду різноманітних парадоксів, які мали місце в процесі економічних криз і пов’язані здебільшого з проявами нераціональної поведінки споживачів. Зокрема, розглянуто: парадокс Абіліна (Абілінські граблі), парадоксу жадібності та самоконтролю, парадокс вибору, сформульований в теорії «вибір в умовах конфлікту», парадокс ментального обліку. Визначено, що найбільш ірраціональними та неоптимальними дії людей стають в період кризи – своєрідного аномального випадку, що за останній час гостро проявився спочатку під час пандемії, а згодом економічного спаду, викликаного війною, яку розв'язала росія проти України. Ураховуючи це, було проведено опитування студентів, на основі якого сформовано їх споживчий кошик. проведено порівняння їх вибору з вибором людей старшої вікової категорії. У процесі написання статті використовувалися загальнонаукові методи наукового пізнання, індукції, дедукції, аналізу, синтезу та систематизації; а також методи спостереження та анкетування; графічний метод – для представлення результатів дослідження. Анкетування проводилось з використанням гугл-форми, до опитування було залучено 61 респондент, значну частку (49%) становили студенти. Опрацювавши результати анкетування ми змогли сформувати орієнтовний споживчий кошик студентів та визначити особливості його формування в умовах воєнного стану та сучасних економічних викликів та загроз. Дослідження показують, що споживачі мають різний ступінь готовності відмовлятися від деяких продуктів на користь інших товарів або послуг. Відомо, що у випадку обмеженого бюджету, люди віддають перевагу продуктам харчування та важливим послугам, таким як громадський транспорт та оплата мобільного оператора. Практичне значення дослідження полягає в тому, що результати опитування певною мірою можуть бути використані підприємствами при формуванні своєї цінової та маркетингової стратегії.enOn the features of consumer choice in the context of microeconomic scienceArticleС. 34-40https://doi.org/10.20535/2307-5651.30.2024.3130340000-0003-3421-36480000-0002-8623-4507