Сироватко, З. В.Єфременко, В. М.2024-03-222024-03-222024Сироватко, З. В. Особливості формування здоров'язбережувальної компетентності здобувачів вищої освіти у процесі фізичного виховання / Сироватко З. В., Єфременко В. М. // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 15 Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт). - 2024. - Випуск 3К(176) - С. 422-424.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/65710У статті розкрито особливості формування здоров’язбережувальної компетентності здобувачів вищої освіти у процесі фізичного виховання. Здійснено теоретичний аналіз літературних джерел досліджуваного феномену та визначено, що збереження і зміцнення здоров’я студентської молоді є найнеобхіднішим завданням в закладах вищої освіти. Акцентовано, що особливості умов життя сучасної молоді, екологічні проблеми, зростання обсягів згубної інформації в соціальних мережах, невпинний розвиток технічного прогресу, зловживання шкідливими звичками у противагу здоровому способу життя, обмежена рухова активність та інші чинники негативно впливають на стан здоров’я сучасної студентської молоді. Відмічено, що в закладах вищої освіти слід більше уваги приділяти впровадженню інноваційних змісту, форм, методів та технологій, які спрямовані на формування здоров’язбережувальної компетентності студентської молоді під час занять фізичним вихованням. Зроблено висновки, що при формуванні здоров’язбережувальної компетентності студентської молоді у процесі фізичного виховання педагогам слід намагатися вирішити такі завдання як: формування розуміння значущості здоров’язбережувальної компетентності; сприяння підвищенню в здобувачів вищої освіти рівнів фізичної та психічної підготовленості; використання інноваційних засобів навчання та виховання; здійснення контролю і оцінювання результатів освітньої діяльності студентів засобами фізичного виховання; охоплення більшої кількості студентської молоді, які не мають можливості відвідувати заняття з фізичного виховання; організація дистанційних занять та тренувань для здобувачів вищої освіти; популяризація та пропагування здорового способу життя через використання сучасних цифрових технологій; створення можливостей для студентів бути залученими до фізкультурно-оздоровчої діяльності (покращувати показники фізичного здоров’я).ukздоров’язбережувальна компетентністьздобувачі вищої освітизаклади вищої освітиздоров’яфізичне вихованняфізкультурно-оздоровча діяльністьhealth-saving competencehigher education studentshigher education institutionshealthphysical educationphysical education and recreationОсобливості формування здоров'язбережувальної компетентності здобувачів вищої освіти у процесі фізичного вихованняFeatures of the formation of healthcare competence of higher education acquiresArticleС. 422-424https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series15.2024.3K(176).930000-0002-5752-94450000-0002-7723-5161