Бельмас, І. В.Білоус, О. І.Танцура, Г. І.Швачка, А. В.2024-03-072024-03-072023Забезпечення подання струму до одного кінця троса при різних параметрах вантового каната / І. В. Бельмас, О. І. Білоус, Г. І. Танцура, А. В. Швачка // Mechanics and Advanced Technologies. – 2023. – No. 1(97). – P. 100–105.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/65331Проблематика. Системи структурного моніторингу тросів широко використовуються для діагностування стану вантових мостів. Відомі методи неруйнівного контролю напруженого стану не можуть у ряді випадків досить повно бути використані, або їх використання важке та економічно не доцільно чи неефективно. Мета дослідження. Фіксування небезпечних ситуацій пов’язаних із втратою міцності канатів та завчасно попереджати про необхідність їх зміни. За допомогою розробленої математичної моделі раніше ми провели аналіз розподілу струму та потенціалів. Отримані результати необхідні для впровадження подальших технічних рішень, які дозволять забезпечити надійність каната при багатьох ступенях пошкодження. Методика. Найбільш зручний метод для моніторингу механічних параметрів тросів вантового канату – метод електричного опору. Результати. Представлені результати залежності розподілу напружень та струму від параметрів канату. Досліджений метод забезпечить підвищення надійності, безпеки та терміну служби вантових мостів. Наукова новизна. Робота полягає у вивченні впливу обриву тросів, з яких складаються вантові канати. Для цього створена модель, яка дозволяє поєднати декілька параметрів (питомий опір та електропровідність, довжина, кількість тросів). Нами розглянутий випадок для зняття сигналу з одного кінця троса і встановлено, що при поступовому збільшенні довжини канату на графіку починається збільшення напруги для не ушкодженого та ушкодженого троса. Представлені результати максимальних показників напруги для довжини канату від 1 м до 10 м та від 10 м до 100 м. Практична значимість. Автоматична система виявлення розриву тросів з функцією визначення місця ушкодження дозволяє в автоматичному режимі в процесі експлуатації підйомної машини обладнаної плоским гумотросовим канатом контролювати технічний стан тросів завулканізованих в гумову оболонку та зупиняти машину у разі пориву будь-якого троса. Таким чином система яка контролює по черзі троси сповіщає про наявність руйнування та дає можливість запобігти подальших аварій.ukелектричний опірконтрольвантовий канаттросматематична модельпоривelectrical resistancecontrolwire ropecablemathematical modelimpulseЗабезпечення подання струму до одного кінця троса при різних параметрах вантового канатаEnsuring the supply of current to one end of the cable with different wire rope parametersArticleP. 100–105https://doi.org/10.20535/2521-1943.2023.7.1.271512622.673