Сергеєва, Оксана ОлексіївнаГайденко, Юлія Олексіївна2024-06-182024-06-182023Гайденко, Ю. Translanguaging in the classroom / Гайденко Ю., Сергеєва О. // Вектори розвитку науки, освіти, технологій і суспільства в умовах глобалізації: збірник тез доповідей міжнародної науково-практичної конференції (Полтава, 19 жовтня 2023 р.): у 2 ч. – Полтава : ЦФЕНД, 2023. – Ч. 1. – С. 12-13.https://www.economics.in.ua/2023/10/19-1.htmlhttps://ela.kpi.ua/handle/123456789/67221In the following article, we will explore how translanguaging and multilingualism could be integrated into educational practices. The elements of this practice include: 1. recognizing and valuing the multilingual nature of societies and classrooms; 2. giving learners appropriate opportunities to use their home languages to support learning and demonstrate their understanding of subject content (and language); 3. assessing individual learners in a manner that takes their linguistic into account.enTranslanguaging in the classroomArticleС. 12-130000-0002-7396-55110000-0002-4063-525X