Кір’як, В. С.Костилєва, С. О.2024-02-222024-02-222023Кір’як, В. С. Сучасні тенденції формування видавничого портфеля / Кір’як В. С., Костилєва С. О. // Обрії друкарства : науковий журнал. – 2023. – №2 (14). – С. 206-215. – Бібліогр.: 15 назв.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/64900Повномасштабна війна в Україні вплинула на стрімку трансформацію підприємницької діяльності, і видавнича галузь не є винятком. Визначено, що планування — це першочергова функція управління видавництвом, яка є основою для створення видавничого портфеля. Наведено дефініцію поняття видавничого портфеля. Сформовано основні принципи його створення, які полягають у з’ясуванні тематичної концепції видавництва і потреб потенційної читацької аудиторії. Виокремлено різновиди видавничих портфелів залежно від місцезнаходження творів у процесі виробництва, серед яких: договірний, редакційний і виробничий. Вказано ключові фактори, які впливають на створення видавничого портфеля, а саме: тематичне спрямування видавництва, читацький попит, категорія читача, пошук і кількість уже наявних проєктів, категорія та вид видання, первинне рецензування, економічні показники й потужності видавництва. Проаналізовано ці фактори на прикладі сучасних українських видавництв «Комора», «Човен» і «ArtHuss», які успішно провадять свою діяльність в умовах воєнного стану. Визначено роль редактора у створенні видавничого портфеля, котрий аналізує тенденції конкурентного середовища, досліджує попит на потенційне видання, його тематику та ілюстративне наповнення, а також можливі складнощі й ризики під час опрацювання й просування видання. Окреслено основні проблеми, які можуть виникати під час створення або впровадження готового видавничого портфеля, зокрема, це скорочення ресурсів видавництв, нестабільні умови роботи, зберігання готової продукції, а також ускладнена комунікація в межах редакційно-видавничої команди і з читацькою аудиторією через ракетні обстріли. Розглянуто основні кроки до реалізації вдалого видавничого портфеля на прикладі видавництва ArtHuss, яке здійснює підготовку книг з дотриманням усіх етапів коректури, редагування, перекладу, оформлення, верстки і промоції.ukвидавничий портфельтенденціїукраїнські видавництвавоєнний станвидавнича галузьpublishing portfoliotrendsUkrainian publishing housesmartial lawpublishing industryСучасні тенденції формування видавничого портфеляCurrent tendencies in the formation of the publishing portfolioArticleС. 206-215https://doi.org/10.20535/2522-1078.2023.2(14).295393655.40000-0002-2717-43210000-0002-0909-7887