Власюк, Ганна ГригорівнаУмярова, Катерина Юріївна2021-05-242021-05-242021-05Умярова, К. Ю. Дослідження цифрових імерсивних інструментів для культурно-мистецьких заходів : магістерська дис. : 171 Електроніка / Умярова Катерина Юріївна. - Київ, КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021. - 118 с.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/41136Актуальність дослідження. Традиція організації урочистих заходів супроводжує людство з часів його появи. Людям завжди було властиво збиратися і влаштовувати урочистості з нагоди різних подій, будь то язичницькі танці біля багаття, коронація нового владики або гучне сільське гуляння. При цьому, у пошуках засобу для більшої виразності за межами мови відбувається відмова від лінійності оповідання та від вербального. Цей аспект є істотним для VR, тому що сприйняття відбувається через органи почуттів і мову тіла. Сьогодні цю властивість повсюдно використовують на культурно-мистецьких заходах і позначають її як інтерактивність. Процес масової діджиталізації, що почався в XXI столітті, допоміг сформуватися імерсивним технологіям і досягти певного рівня зрілості. З настанням цього етапу розвитку, словосполучення «віртуальна реальність» втрачає своє історичне філософське значення і стає позначенням технології. Сформувалися стійкі області застосування VR: візуалізація наукових даних, проектування і будівництво, архітектура, візуалізація Big Data, медицина, освіта, мистецтво, розваги, культурно-масові заходи та ін. Потенціал застосування цих технологій несе в собі багатий філософський, культурологічний і психологічний досвіди. Обрана тема є актуальною, оскільки внаслідок збільшення інтерактивності шляхом впровадження цифрових імерсивних інструментів відбувається підвищення рівня залученості відвідувачів культурно-мистецьких заходів, а зібраний власноруч шолом віртуальної реальності Google Cardboard із використанням програмного забезпечення розширює можливості імерсивного використання, підвищує інформативність та розширює області використання пристрою. Метою дослідження є аналіз наявних пристроїв, що дозволяють використовувати імерсивні технології, а також конструювання шолому віртуальної реальності Google Cardboard та розробка відповідного мобільного застосунку, що дозволить досягти високого рівня занурення у віртуальну реальність без великих фінансових витрат. Об’єкт дослідження – апаратне та програмне забезпечення, що застосовується для роботи з цифровими імерсивними технологіями Предмет дослідження – дослідження механізму підвищення рівня залученості відвідувачів культурно-мистецьких заходів при впровадженні цифрових імерсивних технологій. Методи дослідження –аналіз апаратного та програмного забезпечення, що застосовується для роботи з цифровими імерсивними технологіями. Наукова новизна отриманих результатів: розглядається виготовлення шолому віртуальної реальності Google Cardboard з можливістю використання імерсивних технологій для культурно-мистецьких заходів, а також розробка і подальше використання відповідного застосунку. Практичне значення одержаних результатов: запропоновано технологію виготовлення шолому віртуальної реальності Google Cardboard, розроблено додаток для подальшого використання. Апробація результатів дисертації: Доповідь на Міжнародній науково-практичній конференції «Scientific practice: Modern and classical research methods», 2021 р.; доповідь на Конференції молодих вчених Української військово-медичної академії (м.Київ, 21-22 травня 2021); report at the Conference of Young Scientists of the Ukrainian Military Medical Academy (Kyiv, May 21-22, 2021).ukімерсивні технологіїкультурно-масові заходивіртуальна реальністьзмішана реальністьдоповнена реальністьUnityGoogle Cradboardimmersive technologiescultural and mass eventsvirtual realitymixed realityaugmented realityДослідження цифрових імерсивних інструментів для культурно-мистецьких заходівMaster Thesis118 с.004.422.81