Антонова-Рафі, Юлія ВалеріївнаШальський, Євгеній Григорович2021-02-022021-02-022020-12Шальський, Є. Г. Побудова персоніфікованих реабілітаційних програм у дітей з синдромом Ретта : магістерська дис. : 227 Фізична терапія, ерготерапія / Шальський Євгеній Григорович. – Київ, 2020. – 89 с.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/39085Дисертаційна магістерська роботи викладена на 87 сторінках, літературних джерел 31, рис. 19, табл. 7. Актуальність теми. Синдром Ретта (РС) - психоневрологічне спадкове захворювання, зустрічається майже виключно у дівчаток з частотою 1:10000-1:15000, є причиною тяжкої розумової відсталості у дівчат. Розлад викликає неврологічну зупинку та розвиток, що виявляється у різноманітних вадах, таких як втрата функціональне використання рук, втрата набутої мови, апраксія, атаксія, дисфункція вегетативної системи, епілепсія, порушення дихання, нездатність процвітати та порушення м’язового тонусу [3,4,5]. Актуальність даної проблеми обумовлена порушенням стану здоров‘я, тривалим терміном лікування і повною втратою дієздатності. Реабілітація таких хворих є особливо важким завданням ще і тому, що відбувається постійний та безперервний регрес. Синдром Ретта дуже часто супроводжується судомами (до 70% випадків), порушеннями дихання (гіповентиляція, гіперкапнія), сколіозом, шлунково-стравохідним рефлексом. Зв’язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Магістерська дисертація виконана відповідно до плану НДР «Розробка технологій фізичної терапії та технічних засобів їх здійснення» №01117U002938 кафедри біобезпеки і здоров’я людини КПІ ім. Сікорського. Мета. Розроблення персоніфікованої програми фізичної реабілітації для дітей з синдромом Ретта. Завдання. Розкрити клініко-фізіологічну характеристику синдрому Ретта; дослідити особливості фізичної реабілітації у дітей з синдромом Ретта з обмеженими руховими функціями; розробити програму фізичної реабілітації для дітей з синдромом Ретта. Об’єкт дослідження. Особливості фізичної реабілітації дітей з синдромом Ретта. Предмет дослідження. Вплив засобів та методів фізичної реабілітації дітей з синдромом Ретта. Новизна роботи. полягає у комплексному реабілітаційному підході при розробленні персоніфікованої програми фізичної реабілітації для дітей з синдромом Ретта. Гіпотеза. Можна припустити що запропонована нами комплексна фізична терапія дозволить максимально відновити рухливість та в майбутньому при постійному проведенні даних реабілітаційних заходів закріпити отриманий результат. Практичне значення. Практичне значення роботи полягає в детальному описі аспектів комплексної програми фізичної реабілітації дітей з синдромом Ретта. Запропонована програма фізичної реабілітації може використовуватись на практиці спеціалістами з фізичної реабілітації, фізіотерапевтами, ерготерапевтами та у роботі реабілітаційних центрів.ukсиндром Реттавикревлення хребтакінезіотерапіясколіозмасажRett syndromespine curvationkinesiotherapyscoliosismassageПобудова персоніфікованих реабілітаційних програм у дітей з синдромом РеттаMaster Thesis89 с.615.82;376.1