Кофанов, О. Є.Писаренко, Н. Л.Кофанова, О. В.2023-10-032023-10-032023Кофанов, О. «Інноваційність управлінських заходів та маркетингового інструментарію зеленої економіки в діджиталізованому суспільстві знань / Кофанов О. Є., Писаренко Н. Л., Кофанова О. В. // Економічний вісник НТУУ «КПІ» : збірник наукових праць. – 2023. – № 26. – C. 120-127. – Бібліогр.: 22 назви.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/60805Ризики й виклики, що супроводжують розвиток Індустрії 4.0, обумовлюють перехід на засади й принципи зеленої (циркулярної) економіки, а стрімка цифровізація сучасного суспільства, зростаючі потреби в цінних природних ресурсах, особливо – в різних видах енергії, і реальні загрози зміни глобального клімату зумовлюють необхідність запровадження в управлінні бізнесом дієвих інструментаріїв екоменеджменту і екомаркетингу. Метою роботи є аналіз заходів зеленої економіки, маркетингу й екоменеджменту з точки зору їх інноваційності та в контексті бурхливого розвитку сучасного діджиталізованого суспільства – суспільства знань. Практичне значення роботи полягає в тому, що за допомогою моделі ISAM (ISAM Integrated Impacts of Climate Change Model) спрогнозовано тренди зростання світових концентрацій CO2 і середніх світових температур на період до 2100 р. Показано, що без значних зусиль з боку людини щодо пом’якшення наслідків змін клімату глобальна температура зросте вище за критичне значення – майже на 3,5°C, тоді як впровадження «зелених» технологій і новітніх маркетингових екостратегій, суттєве обмеження «карбонового сліду» здатні покращити ситуацію і досягти поставлених цілей кліматичної нейтральності (за такого сценарію глобальна температура зросте всього на 0,75°C). У дослідженні встановлено, що інноваційний маркетинговий екоінструментарій відіграє важливу роль у забезпеченні прибутковості бізнесу й формуванні його smart-іміджу. Однією з основних причин необхідності нагального впровадження екологічних інновацій у сфері менеджменту і маркетингу на підприємствах є те, що внаслідок виробничої діяльності створюється значний тиск на довкілля, неефективно використовуються природні ресурси тощо. Це призводить не тільки до погіршення стану довкілля, а й до зростання витрат на ресурси, появи необхідності сплачувати значні екологічні штрафи за завдану довкіллю шкоду. У разі накопичення таких проблем бізнес стає неефективним і не здатним отримувати стабільний прибуток, бути конкурентоспроможним й успішним у сучасному діджиталізованому суспільстві знань.ukекомаркетингзелена економікациркулярна економікаекоменеджментмаркетинговий інструментарійсталий розвитокзміни кліматуgreen marketinggreen economycircular economyenvironmental managementmarketing toolssustainable developmentclimate changesІнноваційність управлінських заходів та маркетингового інструментарію зеленої економіки в діджиталізованому суспільстві знаньInnovativeness of management measures and marketing tools of the green economy in the digitalized knowledge societyArticlePp. 120-127https://doi.org/10.32782/2307-5651.26.2023.20339.138+502/5040000-0003-2181-92880000-0002-0526-85460000-0002-9851-6392