Марченко, Валентина МиколаївнаГречко, Алла ВолодимирівнаКавтиш, Оксана ПетрівнаМакалюк, Ірина Віталіївна2024-05-132024-05-132023Пріоритетні складові іміджу при виборі університету потенційним споживачем освітніх послуг / Марченко В. М., Гречко А. В., Кавтиш О. П., Макалюк І. В. // Формування ринкових відносин в Україні. – 2023. – № 7-8 (266-267). – С. 74-85. – Бібліогр.: 11 назв.2522-1620http://dndiime.org/wp-content/uploads/2023/10/7-8_2023.pdfhttps://ela.kpi.ua/handle/123456789/66762Метою дослідження є оцінювання складових іміджу університетів потенційним споживачем освітніх послуг та виявлення їх відповідності етапам процесу вибору університету. В рамках даної мети перед авторами стоять наступні завдання: дослідити тенденції зміни попиту на освітні послуги університетів в Україні; здійснити ранжування пріоритетів вибору складових іміджу університету потенційним споживачем освітніх послуг; виявити джерела оцінювання якості освіти абітурієнтом університету та рівень задоволеності якістю його студентом. Предмет дослідження. У статті вирішується проблема формування позитивного іміджу університетів в Україні в контексті визначення його складових, що, за результатами опитування студентів, мали найбільш вагомий вплив при виборі закладу вищої освіти (ЗВО), а також визначення рівня подібності критеріїв його вибору для споживачів освітніх послуг. Результати роботи. Досліджено показники привабливості ЗВО на основі показників кількості поданих заяв та середнього конкурсного балу. Виявлено тенденції зміни зазначених показників в умовах воєнного стану. Проведено оцінювання іміджу вищих навчальних закладів м. Києва за сукупністю зовнішніх і внутрішніх його локальних складових, що дало змогу ідентифікувати основні пріоритети вибору майбутнього споживача освітніх послуг. Висновки. Визначено, що основними складовими іміджу при прийнятті студентами рішення про вступ у той чи інший ЗВО, з-поміж досліджуваних, є наукова співпраця з іноземними ЗВО, міжнародні партнерські зв'язки, масштаби освітньої діяльності, інфраструктура університету. Запропоноване дослідження дозволяє зробити висновки про те, що імідж університету формується на основі загальних та специфічних вимог абітурієнтів, а також про те, що для більшості респондентів пріоритетним є вибір спеціальності, а вже потім університету.ukімідж університетуспоживачі освітніх послугскладові іміджуякість освітніх послугimage of the universityconsumers of educational servicesimage componentsstages of university selectionquality of educational servicesПріоритетні складові іміджу при виборі університету потенційним споживачем освітніх послугPriority components of the image of the university in the process of choosing a university by a potential consumer of educational servicesArticleС. 74-85https://doi.org/10.5281/zenodo.8420830334.061.20000-0002-4756-37030000-0002-4913-96740000-0002-4304-52200000-0003-4800-4599