Гайденко, Юлія ОлексіївнаБондаренко, Олександра Ігорівна2023-05-152023-05-152023Гайденко, Ю. О. Ділова гра як засіб розвитку soft skills у процесі навчання іноземній мові професійного спрямування / Гайденко Ю. О., Бондаренко О. І. // Актуальнi питання гуманiтарних наук. - Випуск 59. Том 1. - Дрогобич : Видавничий дім "Гельветика", 2023. - С. 262-268.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/55667Статтю присвячено діловій грі як засобу розвитку гнучких навичок у процесі навчання іноземній мові професійного спрямування. Визначено поняття «гнучкі навички» та «ділова гра», досліджено специфіку ділової гри, описано роль ділової гри у формуванні й удосконалені гнучких навичок. Розкрито, що гнучкі навички – це комплекс неспеціалізованих, надпрофесійних компетентностей, які відповідають за успішну участь у робочому процесі, високу продуктивність та, на відміну від професійних навичок, є наскрізними, тобто не пов’язані з конкретною сферою. З’ясовано, що до гнучких навичок відносять: лідерські якості, вміння працювати у команді, навчати, проводити переговори, ставити й досягати поставлених цілей, управління часом, цілеспрямованість, презентаційні навички, навички ефективної комунікації, стресостійкість, творчий підхід до вирішення завдань, аналітичні здібності та ін. Встановлено, що до методів ефективного формування й розвитку гнучких навичок на заняттях з іноземної мови належать ділові ігри. Термін «ділова гра» визначено як навчальний прийом, що охоплює практичне заняття чи цикл практичних занять, моделює різні аспекти професійної діяльності студентів, забезпечуючи умови комплексного використання набутих ними знань з предмета професійної діяльності, вдосконалення професійних і надпрофесійних (гнучких) навичок. Описано мету, предмет, функції, характеристики та особливості ділової гри. З’ясовано, що ділова гра допомагає формувати й удосконалювати низку гнучких навичок, наприклад: передбачати зміни й бути готовим до них; приймати рішення в (не)стандартних ситуаціях і нести за них відповідальність; здійснювати пошук та використання інформації, необхідної для ефективного виконання поставлених завдань, професійного й особистісного розвитку; вирішувати поставлені завдання креативно; ефективно управляти часом; плідно спілкуватися; працювати в колективі; брати на себе відповідальність за роботу членів команди (підлеглих) та за результат виконання завдань тощо.uksoft skillsгнучкі навичкиділова гразаклад вищої освітиіноземна мова професійного спрямуванняінтерактивні методи навчанняsoftskillsbusinesssimulation gamehigher education institutionEnglish for specific purposesinteractive teaching methodsДілова гра як засіб розвитку soft skills у процесі навчання іноземній мові професійного спрямуванняArticleС. 262-268https://doi.org/10.24919/2308-4863/59-1-41378.147