Демидова, Юлія2023-08-302023-08-302023Демидова, Ю. Теоретичний аспект емоційного осягнення світу дітьми дошкільного віку / Коломієць Світлана, Коломієць Валерія // Advanced Linguistics. – 2023. – № 11. – Pр. 139-145.2617-5339 (Print)2663-6646 (Online)https://ela.kpi.ua/handle/123456789/59654У статті висвітлено проблему теоретичного аспекту емоційного осягнення світу дітьми дошкільного віку. Емоційне осягнення світу у дітей дошкільного віку розглядається як інтегрований процес, що визначає цілісне уявлення дитини про світ та себе в ньому через емоційні зв’язки і переживання. Доведено, що ранній вік є сенситивним у плані освоєння світу, формування світосприйняття, ціннісних ставлень до себе та до інших людей. Схарактеризовано примітивні і складні, позитивні і негативні, первинні і вторинні, стенічні і астенічні види емоцій. Проаналізовано поширені моделі та структурні компоненти емоцій. Доведено, що емоційне осягнення світу у дітей дошкільного віку здійснюється через емоційні образи, переживання і стани, почуття, що виникають у певних життєвих ситуаціях і закріплюються в емоційних реакціях. Досліджено, що існує чотири фази розгортання емоції: кумуляції (нагромадження, підсумовування), вибуху, зменшення напруження та вгасання. Виявлено механізми емоцій: вербальні/невербальні, фізіологічні, поведінкові та нейронні. Встановлено, що емоції мають певні властивості в осягненні світу, спільні для усіх, зокрема, вони є універсальними, динамічні, полярні, амбівалентні, інтенсивні, суб’єктивними, зараження, переключення, пригадування, іррадіації, пластичні, перенесення. Схарактерезовано функції емоційного осягнення світу (сигнальна, оціночна, мотиваційна, адаптивна, компенсаційна).ukдіти дошкільного вікуемоційне осягнення світуемоціїмеханізми емоційвластивості емоційфункції емоційchildren of preschool ageemotional understanding of the worldemotionsmechanisms of emotionsproperties of emotionsfunctions of emotionsТеоретичний аспект емоційного осягнення світу дітьми дошкільного вікуTheoretical aspect of emotional comprehension of the world by preschool childrenArticlePp. 139-145https://doi.org/10.20535/2617-5339.2023.11.2779840000-0001-6587-0152