Назарчук, О. М.2025-03-212025-03-212024Назарчук, О. М. Політичні еліти України як посередники між бізнесом та державною владою / Назарчук О. М. // Вісник НТУУ «КПІ». Політологія. Соціологія. Право : збірник наукових праць. – 2024. – № 4 (64). – С. 115-122. – Бібліогр.: 18 назв.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/73006Вивчення політичної еліти України перебуває на перетині кількох важливих дискусій у політології. Основні дискусії стосуються питання завершеності чи незавершеності процесу інституціоналізації української політичної еліти, механізмів її рекрутування та характеру структуризації цієї еліти. Ці аспекти є ключовими у формуванні політичної еліти, оскільки від їх розвитку залежать стабільність та ефективність політичної системи України. Тому головним аспектом дослідження є аналіз інституціоналізації вітчизняної політичної еліти, її рекрутування та структуризації, а також взаємодії між державою та бізнесом у контексті сучасних реформ. Для досягнення цієї мети використовувалися методи спостереження, узагальнення, синтез та аналіз з огляду на досвід українських і зарубіжних дослідників. Виявлено, що головною метою будь-якого суспільства є забезпечення високого рівня та якості життя його громадян. Важливу роль у цьому процесі відіграє держава, яка постійно бере участь у різних сферах суспільного життя та на різних рівнях. Проте саме бізнес як основа економічної системи відіграє ключову роль у наданні послуг населенню та допомагає державі виконувати свої зобов’язання перед громадянами. Дослідження показало, що в умовах сучасних реформ державного управління в Україні та розвитку ринкових відносин важливо досліджувати, як формується система державного управління і як розвиваються відносини між владою, бізнесом та суспільством. У статті наголошено, що бізнес не лише сприяє економічному розвитку, але й впливає на формування політики, соціальні зміни і забезпечення стабільності в країні. У цьому контексті важливо досліджувати, як ефективна взаємодія між державою і бізнесом може сприяти досягненню спільних цілей та покращенню добробуту суспільства. У результаті зроблено висновки про ефективність взаємозв’язків між державою та бізнесом, а також запропоновано заходи для їх вдосконалення, що становить практичну значимість дослідження для покращення співпраці між державними та бізнесовими структурами в Україні.ukкорпоративне лобіюваннявладні структуриекономічний впливсуспільно- політичні відносиниполітичний маркетингполітичні елітиcorporate lobbyinggovernment structureseconomic influencesocio-political relationspolitical marketingpolitical elitesПолітичні еліти України як посередники між бізнесом та державною владоюElites of Ukraine as Intermediaries between Business and GovernmenArticleС. 115-122https://doi.org/10.20535/2308-5053.2024.4(64).322731323(477):351:338.2420000-0002-2616-6020