Грабовська, Ірина МиколаївнаСтребкова, Юлія ВіталіївнаЧжань На2025-02-202025-02-202024Грабовська, І. М. Жінки-військові у китайських та українських електронних медіа: тренди та тенденції / І. М. Грабовська, Ю. В. Стребкова, На Чжань // Філософія та політологія в контексті сучасної культури. – 2024. – Том 16. – №2. – С. 36-47. Бібліогр.: 34 назви.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/72647Анотація Розгляд гендерної специфіки процесів, які протікають у Китаї та сучасній Україні, їх порівняння є важливою складовою наукового дискурсу вітчизняної соціогуманітаристики. У статті акцентовано увагу на представленості жінок-військовослужбовиць у китайських та українських електронних виданнях, проведено порівняльний аналіз характеристик жінки-військової у воюючій Україні та сучасному Китаї. Зазначається, що армія є певною моделлю суспільства, і стосунки між чоловіками-військовими та жінками-військовослужбовицями можуть демонструвати здобутки, проблеми та перспективи конкретного соціуму. Для України це ще й виявлення здатності спільноти вистояти у жорстокій битві за буття країни, держави і нації. Аналіз проблеми проведено на основі дослідження найвпливовіших інтернет-видань сучасної України та Китаю. Акцентовано увагу на особливостях деяких китайських інтернет-ресурсів та специфіці роботи з ними. Огляд китайських публікацій відбувався шляхом інтернет-серфінгу провідними інформаційними агенціями та офіційними сайтами державних структур КНР через цензуровані алгоритми пошукової систему Baidu (百度). Початковий запит – жінки-військовослужбовці (女兵). Також аналізувались пости користувачів із профілями у Baidu (百度), Bilibili (哔哩哔哩),Zhihu (知乎),Douban (豆瓣) та ін., які мали значну кількість читачів. У статті зроблено висновки щодо глобальних тенденцій у ставленні ЗМІ щодо жіноцтва в армії, а саме: гендерні стереотипи у висвітленні жіночої військової тематики все ще присутні у ЗМІ, але обидві країни роблять свої армії більш доступними для жінок; інтернет-медіа всіляко долучаються до популяризації серед жіноцтва служби в армії; армія стає фінансово привабливим роботодавцем в обох країнах, зростає престижність військової кар’єри для жінок. Відзначено, що китайські ЗМІ досі перебувають під значним російським впливом, зокрема в формуванні уявлень про військових жінок у арміях світу. Під час дослідження китайських медіа нами не виявлено інформації, яка б дискредитувала китайських військовичок. Зауважено, що в умовах війни для України можуть бути цікавими китайські практики убезпечення жінок-військових від дискредитації в медіа та реальна інформаційна підтримка їхньої діяльності у сфері національної безпеки та оборони України.ukфілософська компаративістикавійськовослужбовиціінтернет-медіаготовність до війнигендерний аналізжінки в Народно-визвольній армії Китаюphilosophical comparative studiesfemale military personnelonline mediareadiness for wargender analysisChinese and Ukrainian mediawomen in People’s Liberation Army of ChinaЖінки-військові у китайських та українських електронних медіа: тренди та тенденціїMilitary woman in chinese and ukrainian electronic media: trends and tendenciesArticleС. 36-47https://doi.org/10.15421/352444316.323.2.3030000-0002-7416-95410000-0001-9941-03300000-0003-4791-5913