Босак, Алла ВасилівнаСорочинський, Ярослав Захарович2024-06-272024-06-272024Сорочинський, Я. З. Розробка оптимальної системи керування технічним станом акумулятора електромобіля : магістерська дис. : 141 Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка / Сорочинський Ярослав Захарович. – Київ, 2024. – 118 с.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/67594Актуальність теми: В сучасних умовах, зростання популярності електромобілів вимагає розробки нових методів підвищення ефективності та надійності їх основних компонентів, зокрема акумуляторів. Актуальність теми дослідження полягає у необхідності створення системи, яка забезпечить оптимальне керування технічним станом акумулятора, що дозволить продовжити його термін служби та забезпечити стабільну роботу електромобіля. Зв’язок роботи з науковими програмами, планами, темами: Дослідження виконано у відповідності до наукових програм кафедри автоматизації електротехнічних та мехатронних комплексів та відповідає галузевим та державним планам розвитку екологічно чистих транспортних технологій. Автор приймав безпосередню участь у виконанні експериментальних досліджень та аналізу отриманих результатів. Мета і задачі дослідження: мета роботи полягає у підвищенні ефективності використання електричних транспортних засобів за рахунок розробки оптимальної системи керування технічним станом акумулятора електромобіля. Завдання дослідження включають: 1) Аналіз існуючих методів керування зарядом та технічним станом батарей. 2) Розробку системи моніторингу параметрів акумулятора. 3) Проведення експериментальних досліджень для перевірки моделей у MATLAB/Simulink. 4) Оптимізацію параметрів регуляторів для досягнення найкращих результатів. Об’єкт дослідження: процес функціонування акумулятора електромобіля, а також аналізі його технічного стану та параметрів, які впливають на його ефективність. Предмет дослідження: оптимальна системи керування технічним станом акумулятора електромобіля. Методи дослідження: 1) Аналіз літератури та джерел. 2) Експериментальні дослідження. 3) Аналіз результатів та порівняння. 4) Оптимізація регуляторів. 5) Математичний аналіз. Наукова новизна одержаних результатів: 1) Вперше розроблено систему керування технічним станом акумулятора електромобіля, що забезпечує оптимізацію її роботи з метою підвищення тривалості його служби та забезпечення ефективності електромобіля в цілому. 2) Удосконалено методи моніторингу стану заряду та температурою акумулятора. 3) Дістав подальший розвиток метод використання лінійно- квадратичного регулятора у системах управління технічним станом батареї. Практичне значення одержаних результатів: в результаті проведених досліджень розроблено функціональну систему, що включає в себе апаратне та програмне забезпечення для моніторингу, аналізу та керування технічним станом акумулятора електромобіля. Очікується досягнення покращення ефективності роботи акумулятора та підвищення тривалості його служби, що відповідатиме сучасним вимогам сталого розвитку та застосуванню екологічних технологій в автомобільній промисловості.118 с.ukакумулятор електромобілясистема керуваннямоніторингоптимізаціяефективністьelectric car batterycontrol systemmonitoringoptimizationefficiencyРозробка оптимальної системи керування технічним станом акумулятора електромобіляMaster Thesis621.31