Ковальова, Т. В.Оропай, А.2025-02-122025-02-122024Ковальова, Т. В. Етичність використання теми війни у комерційній рекламі / Ковальова Т. В., Оропай А. // Обрії друкарства : науковий журнал. – 2024. – №2 (16). – С. 122-130 . – Бібліогр.: 8 назв.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/72444Війна, що досі триває на території України, є тим, до чого звернена свідомість більшості українців. Реклама має підтримувати зв’язок з своєю аудиторією. Через те, що актуальною та близькою для споживачів є воєнна тематика, автори попе-редньо згаданого медіапродукту прагнуть включити відповідні теми у свої роботи. Та, незважаючи на війну, правила етики діють до цього часу. Тож і реклама має відповідати їм. Мета статті — визначити частоту неетичного використання теми війни у комерційній рекламі. Для досягнення мети дослідження використа-но комплекс наукових методів. З метою формулювання теоретичних засад розвідки використано методи аналізу наукових джерел й узагальнення. Емпіричне дослідження здійснене методом контент-аналізу 10 прикладів реклами від ко-мерційних підприємств та компаній, що були розміщені на платформах Фейс-бук та Інстаграм з початку повномасштабного вторгнення у 2022 році. Викори-стовуючи тему війни у своїй рекламі, автори медіапродукту часто вдаються до явища, що має назву “байрактарщина”. Байрактарщина використовує елементи, пов’язані з війною, у невідповідному, комерційному та вульгарному контексті. Дослідження вказує на те, що використання лексики пов’язаної з військовими, слів наразі пов’язаних з війною, згадок місць російських злочинів, зображення національних символів у невідповідному контексті, задля заробітку та без поваги до вищезазначеного є неетичним. Більшість прикладів суто комерційної реклами виявилися неетичними, що підводить до висновку: використання теми війни можливе у тому випадку, що матиме прямий зв’язок з війною. Це соціальні напрямки допомоги війську, постраждалим внаслідок війни та реального набли-ження перемоги через дії.ukінформаційне середовищеетикабайрактарщинарекламасоцмережікомерційна рекламавоєнна тематикапаразитуванняinformation environmentethicsBayraktarshchynaadvertisingsocial mediacommercial advertisingwar themeexploitationЕтичність використання теми війни у комерційній рекламіEthics of using the war theme in commercial advertisingArticleС. 122-130https://doi.org/10.20535/2522-1078.2024.2(16).319239000 : 304 : 0700000-0002-6551-4139