Григорак, Марія ЮріївнаКозел, Катерина Романівна2025-02-132025-02-132024Козел, К. Р. Управління авіатранспортними ланцюгами постачання в умовах закритого авіаційного простору України : магістерська дис. : 073 Менеджмент / Козел Катерина Романівна. - Київ, 2024. - 131 с.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/72520Магістерська дисертація на тему: «Управління авіатранспортними ланцюгами постачання в умовах закритого авіаційного простору України» містить 131 сторінок, 28 таблиць, 8 рисунків. Перелік посилань нараховує 36 найменування. Актуальність теми: Ефективність управління транспортними ланцюгами поставок є ключовим фактором конкурентоспроможності бізнесу, особливо в умовах глобалізації та кризових ситуацій. Авіаційний транспорт відіграє критично важливу роль у швидкій доставці товарів з високою доданою вартістю, але виклики, спричинені пандемією, військовими діями та зростаючим попитом на мультимодальні рішення, посилюють потребу в адаптації підходів до управління. Для України, в умовах закриття повітряного простору, інтеграція авіаційного транспорту з іншими видами транспорту є надзвичайно актуальною, що обґрунтовує доцільність проведення даного дослідження. Мета дослідження: Метою роботи є удосконалення теоретичних засад та розробка практичних рекомендацій щодо ефективного управління ланцюгами поставок на авіаційному транспорті в умовах невизначеності, зокрема шляхом інтеграції мультимодальних рішень. Завдання дослідження: - дослідити сучасні теоретичні підходи до управління авіатранспортними ланцюгами постачання; - проаналізувати ефективність існуючих логістичних рішень в умовах кризових ситуацій; - розробити методичні рекомендації щодо оптимізації мультимодальних перевезень; - запропонувати інструменти для підвищення стійкості авіатранспортних ланцюгів постачання; - оцінити економічний ефект впровадження запропонованих рішень. Об’єкт дослідження: процеси управління авіатранспортними ланцюгами постачання в умовах невизначеності. Предмет дослідження: теоретичні, методичні та практичні аспекти інтеграції мультимодальних рішень, інструментів та методів управління авіатранспортними ланцюгами постачання для підвищення їх стійкості й ефективності. Методи дослідження: У магістерській дисертації використано такі методи дослідження: системний підхід для аналізу авіатранспортних ланцюгів постачання в умовах невизначеності; аналітичний і структурно-логічний методи для розробки підходів до мультимодальних перевезень; статистичний аналіз для оцінки ефективності логістичних процесів; графічний метод для візуалізації результатів; абстрактно-логічний метод для узагальнення теоретичних положень; метод експертного оцінювання для оцінки практичної значущості запропонованих рішень. Наукова новизна одержаних результатів: - визначено ключові особливості управління авіатранспортними ланцюгами постачання в умовах невизначеності, що дозволило розробити ефективні підходи до їх адаптації; - обґрунтовано методи інтеграції мультимодальних рішень для підвищення ефективності та стійкості транспортних ланцюгів; - удосконалено процедуру оцінки ефективності авіатранспортних перевезень шляхом впровадження нових показників економічної та операційної стійкості; - запропоновано модель управління мультимодальними авіатранспортними ланцюгами постачання, яка враховує специфіку кризових умов; - розроблено практичні рекомендації для транспортно-логістичних компаній, спрямовані на мінімізацію впливу ризиків та підвищення ефективності роботи. Практичне значення одержаних результатів: Результати дослідження можуть бути використані транспортно-логістичними компаніями для оптимізації авіатранспортних ланцюгів постачання, зниження витрат та підвищення стійкості до ризиків. Рекомендації з інтеграції мультимодальних рішень та впровадження цифрових технологій сприяють підвищенню ефективності й конкурентоспроможності. Запропоновані моделі управління впроваджені у діяльність ТОВ «DIFFREIGHT».131 с.ukавіатранспортланцюги постачаннялогістикамультимодальні перевезенняефективністьуправлінняцифрові технологіїстійкістьоптимізаціякризові умови.Управління авіатранспортними ланцюгами постачання в умовах закритого авіаційного простору УкраїниMaster Thesis