Васьковський, Юрій МиколайовичСавченко, Євгеній Владиславович2024-02-212024-02-212024Савченко, Є. В. Синхронний магнітоелектричний двигун для приводу безпілотного літального апарату : магістерська дис. : 141Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка / Савченко Євгеній Владиславович. – Київ, 2024. – 85 с.УДК 621.313.333https://ela.kpi.ua/handle/123456789/64831Вектор досліджень даної магістерської дисертації спрямований на пошук аль-тернативних конструктивних рішень для малопотужних безколекторних синхронних двигунів, які мають застосування у системах приводу безпілотних літальних апаратів. У роботі розглядається три варіанти виконання синхронного магнітоелектричного двигуна зі збудженням від постійних магнітів (СМД): з явнополюсним статором, який займає домінуючу частку у приводах БПЛА, з пазовим статором та внутрішнім ротором (т. зв. Inrunner), з пазовим статором та зовнішнім ротором (т. зв. Outrunner). Основною умовою порівняння є однакові габаритні розміри та об’єм всіх досліджуваних двигунів. Співставлення характеристик відбувається на основі виконаного математичного моделювання електромеханічних процесів у програмному пакеті Comsol Multiphysics. Пріоритетним показником у дослідженні є вихідний обертальний момент, відповідно, рекомендованим рішенням може бути найпотужніший двигун. Мета магістерської дисертації – математичне моделювання і порівняльний аналіз трьох варіантів синхронного магнітоелектричного двигуна заданої потужності для використання у БПЛА квадрокоптерного типу та формування рекомендацій щодо доцільності їх використання. Об’єкт дослідження – трифазний синхронний магнітоелектричний двигун з постійними магнітами на роторі. Предмет дослідження – характеристики електромагнітного моменту та потужності варіантів двигуна.85 с.ukСинхронний двигунпостійні магнітиматематична модельСинхронний магнітоелектричний двигун для приводу безпілотного літального апаратуSynchronous magnetoelectric motor for driving an unmanned aerial vehicleMaster Thesis621.313.333