Зозульов, О. В.Бобошко, Є. М.2025-08-222025-08-222025Зозульов, О. В. Класифікація моделей розробки та виведення товару на ринок / Зозульов О. В., Бобошко Є. М. // Маркетинг і цифрові технології. - 2025. - Том 9, № 2. - С. 48-64.ISSN 2522-9087 (Print)ISSN 2523-434X (Online)https://ela.kpi.ua/handle/123456789/75593У статті здійснено ґрунтовний аналіз сучасних моделей виведення нового товару на ринок, які використовуються в умовах зростаючої динаміки інноваційного середовища та зростаючих вимог споживачів. Розглянуто традиційні підходи (модель водоспаду, фазовий запуск) та сучасні інноваційні стратегії (Agile, Design Thinking, Data-Driven Development, краудфандинг, Pre-Sell, Big Bang Launch). Здійснено їх класифікацію за критеріями взаємодії з користувачами, форми оплати, гнучкості, ризикованості та залучення зовнішніх ресурсів. Визначено ключові переваги та обмеження кожної моделі, що дозволяє обґрунтовано обирати найбільш доцільну стратегію виведення товару на ринок залежно від його специфіки, цільової аудиторії та бізнес-цілей підприємства.ukвиведення товару на ринокінноваційні моделімоделі виведення товарукласифікація моделей виведення товарусучасні моделі виведенняКласифікація моделей розробки та виведення товару на ринокClassification of product development and market entry modelsArticleС. 48-64339.1380000-0001-7087-20800009-0005-9622-5072