Супрун, В. М.Супрун, Л. В.2024-11-252024-11-252024Супрун, В. М. Медіаобраз сім’ї в сучасному українському телевізійному дискурсі / Супрун В. М., Супрун Л. В. // Обрії друкарства : науковий журнал. – 2024. – №1 (15). – С. 148-161. – Бібліогр.: 10 назв.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/70784Сучасна парадигма інформаційного суспільства накладає свій відбиток на осо- бистісний простір людини, до якого належить територія сімейного життя, моде- люючи його медіаобраз відповідно до рейтингової кон’юнктури медіаконтенту. Телевізійний дискурс характеризується доступним інструментом для модуляції су- спільної свідомості, тому здатний впливати на ставлення до інституту сім’ї. Вплив на масову аудиторію телевізійного контенту інспірує своє розуміння медіаобразу сім’ї, що часто не корелюється з традиційним баченням родини в українському суспільстві. Дослідження було проведеноза допомогою як загальнонаукових методів на- укового пошуку — аналізу й синтезу, так і сучасних конкретнонаукових методів соціальних комунікацій, зокрема описового, компаративного, соціально зорієнто- ваної інтерпретації, елементів концептуального та аксіологічного методологічних підходів. У ході дослідження виявлено основні закономірності й проблеми в медіамоделюванні образу сім’ї, які фундаменталізуються в українському телевізійному дискурсі. Ідеться про позитивний та негативний досвід тиражування телевізійним контентом (новини, реаліті-шоу, ток-шоу, реклама) родинних цінностей, що справ- ляє потужний вплив на масову аудиторію, формуючи світогляд і ставлення до ін- ституту сім’ї. З’ясовані нами аспекти медіаобразу сім’ї, модельованого українським те- левізійним дискурсом, дозволяють резюмувати, що вітчизняний медіадискурс, з одного боку, борючись за ефект топової сенсаційності та рейтинговості, уникає банальної шаблонності культурологічного дискурсу і руйнує родині цінності, а з другого, в часи глобалізованих тектонічних зсувів аксіологічних парадигм прагне врятувати інститут сім’ї від соціальної нівеляції нестабільної епохи.ukМедіаобраз сім’ї в сучасному українському телевізійному дискурсіArticleС. 148-161https://doi.org/10.20535/2522-1078.2024.1(15).3079500000-0002-5290-34930000-0002-9427-922X