Гарєєва, Фаїна МаксимівнаЧурсанова, Марина ВалеріївнаМатвєєва, Тетяна ВадимівнаДрозденко, Олександра Володимирівна2023-05-302023-05-302022Поетапне формування поняття моменту інерції за допомогою ДІ-метода / Ф. М. Гарєєва, М. В. Чурсанова, Т. В. Матвєєва, О. В. Дрозденко //Академічні студії. Серія «Педагогіка». - Вип. 4. - Луцьк, 2022. - С. 108-116.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/56310В роботі розглянуто питання організації навчання розв’язуванню задач з курсу загальної фізики в ЗВО України з використанням метода ДІ (диференціювання та інтегрування). З метою подолання основних складнощів у навчанні студентів розв’язуванню задач (низький рівень фізико-математичної підготовки, відсутність знань, умінь та навичок практичного застосування фізики) запропоновано підхід до методики проведення практичних занять з фізики, який базується на використанні методу ДІ. Оскільки задачі з фізики вимагають від студентів застосування апарату вищої математики, розроблена схема поетапного підвищення складності при формуванні поняття моменту інерції яка використовує відомі значення величини у простішому випадку для знаходження цієї величини у більш складному випадку. Схема встановлює алгоритми дій для наступних логічних послідовностей: матеріальна точка - стрижень - тонка пластина у формі прямокутника, трикутника; матеріальна точка - кільце - диск (вісь обертання співпадає з одним із діаметрів); кільце - диск - суцільний циліндр, конус або куля (вісь обертання перпендикулярна площині кільця чи диску і проходить через його центр); кільце - порожня сфера - суцільна куля (вісь обертання перпендикулярна площині кільця і проходить через його центр). Опанування студентами запропонованих алгоритмів сприяє не лише більш глибокому розвитку вмінь та навичок розв’язувати задачі, але й усвідомленню універсальності методу диференціювання та інтегрування та можливості його застосування для розв’язання нових задач більш складного рівня. Методичний підхід поетапного формування фізичного поняття з поступовим підвищенням складності забезпечує ефективність оволодіння ДІ-методом та розширює уявлення студентів про використання математики для розв’язку задач з фізики, сприяє розвитку комплексного мислення, несе елемент творчості та розвиває науково-фізичне мислення.ukметод диференціювання та інтегруванняфізикаматематикарозв’язування задачстудентиДІ-методПоетапне формування поняття моменту інерції за допомогою ДІ-методаArticleС. 108-116https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2022.4.1653:378.1470000-0003-4714-30600000-0001-6977-74730000-0003-4079-49010000-0002-2141-411X