Шпак, В. І.Єжижанська, Т. С.Осмоловська, О. А.2024-01-172024-01-172023Шпак, В. І. Сучасна освіта дистанційного формату у сфері журналістики: ставлення здобувачів як основних стейкхолдерів освітнього процесу / Шпак В. І., Єжижанська Т. С., Осмоловська О. А. // Обрії друкарства : науковий журнал. – 2023. – №2 (14). – С. 36-53. – Бібліогр.: 23 назв.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/63890Останнім часом тема дистанційного навчання стала предметом палких дискусій як в освітньому середовищі, так і в суспільстві загалом. У дистанційної освіти є як прихильники, так і ті, хто не сприймають її як таку. Метою статті є з’ясування наявної ситуації в цій царині, виявлення позитивних і негативних елементів, перспектив використання дистанційного навчання під час підготовки студентів з видавничої справи та редагування. Для дослідження було обрано Київський університет імені Бориса Грінченко. В основу дослідження покладено: наявний джерельний матеріал, статистичну та наративну інформація, проведено опитування основних категорій стейкхолдерів, зокрема здобувачів вищої освіти та науково-педагогічного персоналу, щоб оцінити сприйняття, результативність і найбільш продуктивні формати дистанційного навчання. Результати розвідки цілком спростовують думку, що дистанційна освіта актуальна виключно за екстремальних умов. Реальні результати діяльності Університету та аналіз відповідей учасників фокус-груп показують, що правильно організована дистанційна освіта, зокрема в обраній галузі знань, розглядається паритетною поруч з очною формою навчання. Крім того, її системне й комплексне впровадження сприяє: підвищенню навичок викладачів та студентів щодо використання комп’ютерних та комунікаційних технологій; є найбільш інклюзивним форматом освіти; зменшує фінансове навантаження на студентів та заклади освіти; розширює можливості поєднання навчання з роботою; сприяє інтернаціоналізації освіти тощо. З’ясовано певну проблемність у взаєминах студентів та професорсько-викладацького складу з базами практики, насамперед через неготовність старшого покоління управлінців цієї ланки до швидкоплинної зміни інформаційно-комунікаційних технологій. З’ясовано причини такого стану та шляхи його покращення. Провідна практика Київського університету імені Бориса Грінченка, інших українських та закордонних закладів вищої освіти доводить доцільність застосування дистанційної форми навчання на основі комплексного використання інформаційно-комунікаційних технологій.ukдистанційне навчанняКиївський університет імені Бориса Грінченкавидавнича справа та редагуваннякомп’ютерно-комунікаційні технологіїстейкхолдерфокус-групаdistance learningBorys Grinchenko Kyiv Universitypublishing and editingcomputer and communication technologiesstakeholderfocus groupСучасна освіта дистанційного формату у сфері журналістики: ставлення здобувачів як основних стейкхолдерів освітнього процесуModern education of distance format in the field of journalism: the attitude of students as the main stakeholders of the educational processArticleС. 36-53https://doi.org/10.20535/2522-1078.2023.2(14).2951953780000-0002-7007-06830000-0002-4114-72070000-0002-7665-505X