Гусєва, Ірина ІгорівнаБортнічук, Нікіта Олександрович2023-01-052023-01-052022Бортнічук, Н. О. Інструментальні засоби формування енергоефективних маршрутів для електромобілів : магістерська дис. : 121 Інженерія програмного забезпечення / Бортнічук Нікіта Олександрович. – Київ, 2022. – 124 с.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/51702Дане дослідження показує як можна визначити кількість очікуваних витрат електроенергії на визначеному маршруті. В обчисленнях використовувались дані про дозволену швидкість на ділянці дороги, а також специфікації автомобіля, дані про погоду тощо. Запропоновано інструмент для визначення найбільш енергоефективного маршруту на основі проведених обчислень. Робота описує підходи для того, щоб можливо було енергоефективно долати шлях від точки початку руху до пункту призначення.Магістерська дисертація за темою “Інструментальні засоби формування енергоефективних маршрутів для електромобілів ” виконана студентом кафедри інженерії програмного забезпечення в енергетиці НН ІАТЕ Бортнічуком Нікітою Олександровичем зі спеціальності 121 “Інженерія програмного забезпечення” за освітньо-професійною програмою “Інженерія програмного забезпечення інтелектуальних кібер-фізичних систем і веб-технологій” і складається зі: вступу; 6 розділів (“Постановка задачі формування енергоефективних маршрутів для електромобілів”, “Аналіз існуючих досліджень і систем”, “Опис засобів розробки”, “Опис програмної реалізації” і “Опис одержаних результатів”, “Розробка стартапу проєкту”), висновків до кожного з цих розділів; загальних висновків; списку використаних джерел, який налічує 25 джерел; 36 ілюстрацій; 26 таблиць та 2 додатків. Загальний обсяг роботи 107 сторінок. Актуальність. Показники забрудненості повітря у великих мегаполісах досягають критичних значень. Абсолютна більшість шкідливих викидів припадає на парникові гази, що спричиняють автомобілі з двигуном внутрішнього згорання. Одним із рішенням цієї проблеми може бути перехід на електричні транспортні засоби, які не спричиняють забруднення атмосфери при своїй роботі. Але вважати електромобілі абсолютно екологічним транспортом не можна. Адже для їх пересування використовується електроенергія, яка, в свою чергу, часто виробляється з невідновлюваних джерел, тим самим зумовлюючи викиди отруйних речовин. Тож вкрай необхідно розробити шляхи енергоефективного використання електричних транспортних засобів. Одним з таких способів є знаходження такого маршруту, на подолання якого витратиться найменша кількість електроенергії. Метою роботи є розробка програмного забезпечення, яке за допомогою проаналізованих даних та застосування їх до алгоритму обчислення витраченої енергії формує найбільш енергоефективний маршрут та відображає його користувачу через мобільний застосунок. Для досягнення мети необхідно виконати наступні задачі: - Проаналізувати існуючі рішення і дослідження визначення енерговитратності електромобіля; - Провести аналіз вхідних даних; - Визначити алгоритм обчислення витраченої енергії за заданим маршрутом; - Розробити програмне забезпечення для застосування алгоритму і побудови відповідного маршруту. Об’єктом дослідження є визначення витрат енергії електромобілем. Предметом дослідження є програмне забезпечення для формування енергоефективних маршрутів для електромобілів. Методи дослідження. На етапі збору необхідних даних використовувалися емпіричні методи дослідження, а саме: спостереження, порівняння та вимірювання. При побудові алгоритму обчислення спочатку був проведений аналіз компонентів алгоритму, а потім синтез цих компонентів в ціле. Практичне значення одержаних результатів полягає в відображенні розрахованого найбільш енергоефективного маршруту користувачу через мобільний застосунок, що дає можливість економити енерговитрати електромобіля. Особистий внесок магістранта. При визначенні алгоритму обчислення енерговитратності електромобіля існуючі підходи і методи були застосовані для обчислення саме кількості електроенергії, яка необхідна для подолання заданого маршруту. Був здійснений пошук та аналіз даних і спроектовано програмне забезпечення, що реалізує даний алгоритм. Також розроблений мобільний застосунок для відображення результатів роботи системи.ukмаршрутквазі-статична моделькоефіцієнт аеродинамічного опоруRoutequasi-static modeldrag coefficientІнструментальні засоби формування енергоефективних маршрутів для електромобілівMaster Thesis124 с.004.4