Ковалишин, А. С.2024-11-252024-11-252024Ковалишин, А. С. Сучасні інструменти промоції Івана Франка як живого «цілого чоловіка» (на прикладі діяльності дому Франка у Львові) / Ковалишин А. С. // Обрії друкарства : науковий журнал. – 2024. – №1 (15). – С. 41-51. – Бібліогр.: 16 назв.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/70769У статті коротко охарактеризовано сучасні інструменти промоції Івана Франка як живого «цілого чоловіка», тобто різнобічно розвиненої людини, яка цікавилась багатьма речами, які її оточували. У сучасному світі із шаленим розвитком диджи- талізації та штучного інтелекту варто використовувати всі наявні інструменти про- моції та комунікації. Найбільш популярні зараз — це соціальні мережі, які активно використовуються і в музейній діяльності. Наприклад, за останніми даними сайту Datareportal, найбільше музеїв представлено у мережі Facebook (94 %), на другому місці Youtube (41 %) і завершує цю трійку Instagram (36 %) [16]. В усіх цих трьох со- ціальних мережах має сторінки й Львівський національний літературно-меморіаль- ний музей Івана Франка, або ж просто Дім Франка, про який і йдеться у статті. Дослідження містить характеристику всіх акаунтів музею у соціальних мере- жах, перелік їхніх особливостей, переваг і недоліків. Також проаналізовано кіль- кість підписників та особливості модерування кожної зі сторінок, зважаючи на виклики, як стоять перед музейними працівниками. Крім цього у статті розглянуто новий сайт музею із цифровою базою даних, що був створений у межах проєкту «FrankoData: відкритий цифровий музей» за підтримки Українського культурного фонду. На оновленому вебпорталі міститься вся важлива інформація про історію музею Івана Франка, життєвий шлях письменника, про проєкти і програми, що їх здійснив Дім Франка протягом останніх 6 років, актуальні події, які можна відвіда- ти найближчим часом, ціни на квитки та фото команди музею. Також у статті ви- світлена й власна видавнича серія музею — «Бібліотека Дому Франка», яка вже нараховує 16 книжок для різних цільових аудиторій. Тут і наукова монографія На- талі Тихолоз про наймолодшого сина Івана Франка — Петра, і популярна біографія письменника авторства Богдана Тихолоза, і туристичний путівник «ФранкоМан- дри+» та багато іншого — на будь-який читацький смак. Не оминули увагою й авторський проєкт подружжя літературознавців і фран- кознавців Наталі та Богдана Тихолозів — «Франко: Наживо», на якому публікують- ся актуальні наукові студії франкознавчої тематики. Доречно зауважити, що на сайті публікуються тексти не лише авторства Тихолозів, а й усіх небайдужих фа- хових науковців, які в той чи інший спосіб долучаються до франкознавчих дослід- жень. У статті наголошено, що активна робота над веденням сторінок у соціальних мережах музею і тематичних вебпорталах є на сьогодні вельми важливою, адже це найпопулярніші та найзручніші платформи як для комунікації з гостями музею, так і для популяризації постаті Франкової родини для різних цільових аудиторій.ukСучасні інструменти промоції Івана Франка як живого «цілого чоловіка» (на прикладі діяльності дому Франка у Львові)ArticleС. 41-51https://doi.org/10.20535/2522-1078.2024.1(15).2977370009-0006-5827-2430