Бондаренко, Олександра2023-05-172023-05-172022Бондаренко, О. Змістово-функційні особливості шкіл післябазової середньої освіти в Данії / Олександра Бондаренко // Advanced Linguistics. – 2022. – № 9. – Pр. 74-79.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/55797У статті висвітлено змістово-функційну специфіку шкіл післябазової середньої освіти в Данії. Наголошено, що школи післябазової середньої освіти в Данії досить суттєво змістово і процесуально змінилися з моменту їх заснування Кольдом. Зазначено, що ці школи вирізняються широтою предметної спеціалізації та цільовими групами учнів з певними спеціальними потребами. Всі ці школи, що слугують об’єктом нашого дослідження, поділяють ключові цінності сфокусованості як на всебічній освіті, так і на особистісному розвитку кожного учня. Вони базуються на ідеї поєднання академічного навчання з «практичним життєвим навчанням» як підготовчим інструментом для всіх аспектів життя на основі освітньої філософії «людина в спільноті». Солідарність, спільнота та єдність є ключовими поняттями в данській школі післябазової середньої освіти. Окреслено, що етосу багатьох шкіл післябазової середньої освіти в Данії властиво те, що вони відображають різноманітність суспільства і, таким чином, пропонують численні можливості для особистого, професійного та загальнокультурного розвитку. Данські школи післябазової середньої освіти забезпечують розвиток в учнів самостійного критичного мислення, креативності, а також вони є осередками виховання відповідальних громадян із сформованою глобальною компетентністю. У цих школах учні мають більше можливостей розвивати свої таланти в різних сферах. Навчання і виховання у цих закладах освіти побудовано на принципах рівності, взаємної поваги й активної співпраці всіх учасників освітнього процесу. Встановлено, що порівняно з державними школами в Данії школи післябазової середньої освіти мають значну свободу з точки зору, наприклад, розроблення власної навчальної програми, методів навчання й організації освітнього процесу відповідно до політичної, релігійної чи педагогічної орієнтації школи. Розглянуто змістово-процесуальні особливості двох найбільших шкіл післябазової середньої освіти в Данії – Коледж Ранума і школи Остеркова.ukданські школи післябазової середньої освітиданська учнівська молодьгармонійний особистісний розвитокключові компетентностіглобальна компетентністьміжкультурне взаєморозуміннянавчальна програмаігрові педагогічні технологіїDanish efterskolesDanish high school studentsharmonious personal developmentkey competenciesglobal competenceintercultural understandingcurriculumgame pedagogical technologiesЗмістово-функційні особливості шкіл післябазової середньої освіти в ДаніїArticlePp. 74-79https://doi.org/10.20535/2617-5339.2022.9.2599690000-0001-9332-612X