Юркова, О. А.2023-05-012023-05-012022Юркова, О. А. Методологічні засади дослідження неформальних комунікацій (на прикладі чуток, що поширюються у соціальних медіа) / Юркова О. А. // Обрії друкарства : науковий журнал. – 2022. – №2 (12). – С. 30-41. – Бібліогр.: 14 назв.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/55121Неформальні комунікації набувають особливої ваги в умовах інформаційного суспільства, впливових соціальних мереж та постмодерного суспільства. Наукове дослідження неформальних комунікацій вимагає відповідної методології. Пред- метом дослідження стали методологічні підходи до вивчення неформальних со- ціальних комунікацій. Мета статті — окреслити їх у контексті як загальнонаукових методів (аналіз, синтез, узагальнення) та підходів (системний, соціокомунікативний підходи), так і специфічних методів, які характеризують соціальні комунікації у су- часному постмодерному світі. Системний підхід до дослідження було забезпечено завдяки аналізу методів, застосованих в українських та зарубіжних наукових робо- тах, та синтезу для розуміння процесу їх вивчення в цілому. Соціокомунікативний підхід застосовано для виокремлення методів вивчення неформальних комуніка- цій з соціокомунікативної точки зору. Назване явище заслуговує на особливу увагу серед науковців, оскільки в умо- вах постмодерного суспільства та збройних конфліктів чутки перетворюються на потужну зброю у руках протидіючих сторін. Зазанчена проблематика є недостат- ньо розробленою і дослідженою, особливо в Україні, де вона не була об’єктом спеціального вивчення, натомість фрагментарно висвітлювалася у науковій лі- тературі. Уважного ставлення дослідників останнім часом вимагає питання ко- ректної методології автоматизованого дослідження неформальних комунікацій у соціальних мережах, адже правила регулювання приватності обмежують доступ дослідників до матеріалу і можуть вплинути на результати. Відтак питання вибору методології зводиться до визначення методів, найбільш релевантних меті конкрет- ного дослідження. Підсумком роботи є низка пропозицій щодо подальших дослід- жень у зазначеному напрямку.ukнеформальні комунікаціїсоціальні комунікаціїчуткинаукові методиметодологіяinformal communicationssocial communicationsrumorsscientific methodsmethodologyМетодологічні засади дослідження неформальних комунікацій (на прикладі чуток, що поширюються у соціальних медіа)ArticleС. 30-41https://doi.org/10.20535/2522-1078.2022.2(12).268127007 : 304 : 004.9)0000-0002-9282-866X