Статті (КУМЛК)

Постійне посилання зібрання

У зібранні розміщено матеріали, що опубліковані або готуються до публікації в наукових журналах та збірниках.

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 24
  • ДокументВідкритий доступ
    Формування професійної комунікативної компетентності бакалаврів технічних спеціальностей на засадах комунікативно зорієнтованого підходу
    (2024) Тільняк, Неоніла Василівна
    В умовах конкурентоспроможної боротьби на ринку праці перемагає той спеціаліст, який володіє навичками ділової комунікації, здатний професійно презентувати себе, стриманий і впевнений у собі. Отже, найважливіше завдання закладів вищої освіти під час підготовки бакалаврів технічних спеціальностей – формування комунікативної компетентності у студентів у процесі викладання гуманітарних дисциплін. Комунікативна компетентність розглядається як професійно необхідна, що обґрунтовує актуальність проблеми. Проведено аналіз щодо виявлення рівня сформованості комунікативної компетентності у студентів технічних спеціальностей та визначено напрями удосконалення комунікативних умінь та здібностей з урахуванням сучасних вимог освітніх стандартів, роботодавця, суспільства. У роботі представлені концептуальні ідеї, що сприяють удосконаленню гуманітарної підготовки студентів технічних спеціальностей та формують їх комунікативну компетентність. Визначено педагогічні методики, організаційні форми роботи, нові педагогічні технології реалізації педагогічного забезпечення формування комунікативної компетентності студентів технічних спеціальностей. Комунікативна компетентність розглядається як вміння ефективно співпрацювати в робочій команді, здатність враховувати індивідуальнопсихологічні та національні особливості партнера при спілкуванні, використовувати норми ділового етикету, керувати конфліктом та плідно взаємодіяти в рамках співробітництва. Вивчено і обґрунтовано доцільність моделей формування комунікативної компетентності студентів, визначено що комунікативна компетентність характеризується такими компонентами: ціннісним, змістовним і структурним. Компонентами професійно-комунікативної компетентності мають бути: мотиваційний, когнітивний та рефлексивно-креативний. Виділяються такі аспекти, як лінгвістичний, дискурсивний та соціокультурний. Визначено можливості комунікативно-активного освітнього середовища для формування комуніка-тивної компетентності бакалаврів технічних спеціальностей.
  • ДокументВідкритий доступ
    Використання інформаційно-освітнього середовища під час викладання української мови для фахівців технічних спеціальностей
    (2024) Тільняк, Неоніла Василівна
    У статті визначаються особливості використання інформаційно-освітнього середовища під час викладання української мови для фахівців технічних спеціальностей. Сьогодні акцент у підготовці фахівців технічного профілю робиться на якісних змінах у бік професійно-орієнтованої освіти, що передбачає створення інформаційно-освітнього середовища, яке уможливлює процес формування професійних умінь і навичок майбутніх фахівців технічного профілю. Надано авторське визначення поняттю «інформаційно-освітнє середовище» – це сукупність інформаційно комунікаційних технологій, педагогічних і методичних засобів, що сприяють підвищенню пізнавальної активності та якості підготовки майбутніх фахівців технічних спеціальностей. Обґрунтовано основні завдання, які допоможе вирішити використання інформаційно-освітнього середовища під час викладання української мови фахівцям технічного профілю, а саме: зробити навчання більш яскравим та оригінальним; активізувати навчально пізнавальну діяльність; забезпечити швидкий зворотний зв’язок; сформувати емоційно-ціннісне ставлення до навчання; підвищити рівень інтелекту; залучити студентів, які характеризуються пасивністю, до активної роботи; сформувати практичні навички та вміння оволодіння комп’ютерною та цифровою технікою. Зазначено, що під час використання інформаційно освітнього середовища якнайкраще підходять платформа MOODLE та платформа Google Classroom. Використовуючи будь-яку із цих платформ викладач з української мови може використовувати сучасні інтерактивні методи навчання: візуалізовану лекцію, вправу «Снігова куля», рольову гру, відеорезюме, метод ситуаційного навчання (кейс-метод), соціолінгвістичний експеримент. Визначено особливості використання інформаційно-дидактичного середовища у навчанні української мови фахівців технічних спеціальностей: навчальні матеріали зберігаються в одному місці; доступ до освітніх ресурсів є постійним; забезпечується індивідуальний підхід до навчання; гарантована взаємодія між учасниками освітнього процесу; інтеграція різних сервісів та інструментів; використання сучасних інтерактивних методів навчання; відповідальність; взаємна довіра і повага; доброчесність. Зроблено висновок, що використання інформаційно-освітнього середовища під час викладання української мови для фахівців технічних спеціальностей дозволяє впроваджувати сучасні методи та форми навчання.
  • ДокументВідкритий доступ
    Символіка ложки у міфологічному світогляді слов'ян
    (Київський національний університет імені Тараса Шевченка, 2012) Завадська, Вікторія Валеріївна
    Ложка належить до тих предметів, що мають символічне й побутове використання, відповідно – й два семантичні плани: профанний та сакральний. Через свою форму, що нагадує обриси людини, а також через функцію подання їжі, без якої немає життя, ложка належала до предметів особистого користування, мала сакральне значення. Ложки були індивідуальні й асоціювалися із господарем. Їх могли використовувати у магічних ритуалах, щоб вплинути на поведінку та життя людини: повернути додому мандрівника, заподіяти шкоди, спричинити смерть. Тому ложки пильнували, коли людина помирала, її переламану ложку клали до труни. У статті наводимо фольклорний та етнографічний матеріал, що демонструє зв'язок ложки з певною особою та використання її у обрядах як предмета ритуального, що може бути посередником між світом людей та світом предків.
  • ДокументВідкритий доступ
    Міфологічний світогляд як елемент колективної пам'яті сучасної людини
    (Рівненський державний гуманітарний університет, 2015) Завадська, Вікторія Валеріївна
    У статті розглянуто особливості міфологічного мислення як одного із типів колективної пам’яті народу, показано, як елементи міфу функціонують у сучасному суспільстві, і як вони можуть бути використані з метою маніпуляції суспільною думкою. Перелічено характерні особливості міфологічного мислення, зокрема ті, що формують модель колективної пам’яті та сприяють збереженню національних цінностей. Стаття є актуальною сьогодні, коли мас-медіа активно застосовують методи моделювання суспільної свідомості, зокрема залучаючи й міфологічну свідомість. Міфологічне світовідчуття спирається на традицію, активізує не так логічні, як підсвідомі, чуттєві процеси, опираючись на споконвічні звичаї, інстинктивно відібрані людьми. Отже, такий тип світобачення дуже легко експлуатувати для побудови певної інформаційної моделі.
  • ДокументВідкритий доступ
    Особливості розвитку критичного мислення під час проведення дебатів
    (2019-03) Нечипоренко, А. Ф; Тільняк, Неоніла Василівна; Сидоренко, Лілія Миколаївна
  • ДокументВідкритий доступ
    Походження та функції образу потойбічного нареченого (на основі матеріалу казок про розбійників, зібраних П. Івановим)
    (Таврійський національний університет імені В. І. Вернадського, 2021) Завадська, Вікторія Валеріївна; Бобко, Анастасія Миколаївна
  • ДокументВідкритий доступ
    Мовно-комунікативний аспект формування критичного мислення особистості
    (Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Видавничий дім Дмитра Бураго, 2021) Тільняк, Неоніла Василівна; Сидоренко, Лілія Миколаївна
  • ДокументВідкритий доступ
    Естетичний вимір іронії у соціокультурному просторі
    (Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Видавничий дім Дмитра Бураго, 2020) Тільняк, Неоніла Василівна; Сидоренко, Лілія Миколаївна
  • ДокументВідкритий доступ
    Особливості формування мовної культури студентів за допомогою практикумів
    (Наукове видання «МОВА І КУЛЬТУРА», 2019) Сидоренко, Лілія Миколаївна; Тільняк, Неоніла Василівна
  • ДокументВідкритий доступ
  • ДокументВідкритий доступ
    Міфологічний підтекст роману Джоан Гарріс «П’ять четвертинок апельсина»
    (Видавничий дім «Гельветика», 2021) Завадська, Вікторія Валеріївна
  • ДокументВідкритий доступ
    Російсько-українська війна в українському політичному дискурсі
    (Інститут політичних і етнонаціональних досліджень ім. І.Ф.Кураса НАН України, 2021) Березовенко, Антоніна Віталіївна
  • ДокументВідкритий доступ
    Вплив наукових поглядів Юрія Шевельова на формування української національної ідентичності та державності
    (Інститут політичних і етнонаціональних досліджень ім. І.Ф.Кураса НАН України, 2011) Березовенко, Антоніна Віталіївна
  • ДокументВідкритий доступ
  • ДокументВідкритий доступ
    Після майдану 2014: образи України і Росії у російському політичному дискурсі
    (Інститут політичних і етнонаціональних досліджень ім. І.Ф.Кураса НАН України, 2019) Березовенко, Антоніна Віталіївна
  • ДокументВідкритий доступ
    The New in the Prose of Jurij Andruxovyč
    (2007) Berezovenko, Antonina
  • ДокументВідкритий доступ
    Культ особи Володимира Путіна в контексті постмодерну
    (Інститут стратегічних досліджень, 2019) Березовенко, Антоніна Віталіївна