Секція 6. Актуальні питання методики викладання фонетики іноземної мови
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Нові надходження
Документ Відкритий доступ Le Phenomene D'interference Phonetique Chez les Eleves Debutants(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2020) Кoulykova, ViktoriyaThe paper deals with the problem of phonetic interference in the process of studying French language. Attention is drawn to the fact that at the initial stage of learning a foreign language, the most common is phonetic interference, which is influenced by sound and intonation systems of the language. Examples and ways to avoid phonetic errors in student speech are also given.Документ Відкритий доступ Методичний принцип занурення у предметний зміст засобами виучуваної іноземної мови професійного спрямування(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2020) Корнєва, Зоя МихайлівнаThe talk highlights the necessity in using content-based approach in teaching ESP to tertiary school students. The given technique is realized within the limits of the immersion principle of teaching content through a foreign language.Документ Відкритий доступ Особливості формування франкомовної фонологічної компетентності(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2020) Полюк, Ірина СтаніславівнаThe paper highlights the importance of increasing the students’ foreign language competence through including segmental and suprasegmantal phonetics into the practical classes of French.Документ Відкритий доступ The Evocative Power of Phonetics in Mixed Ability English Class(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2020) Ilchenko, Olga; Shelkovnikova, ZinaidaThe present paper sets out to explore the role of evocativeness in teaching remedial pronunciation to Ukrainian PhD students in mixed ability classes. We focus on tricky pronunciation cases of academic vocabulary. Special attention is paid to word stress, palatalization, devoicing, and basic intonation patterns, including, but not limited to questions and negation phonic contouring. Relevant useful online resources are also discussed.