Mechanics and Advanced Technologies, Vol. 8, No. 2(101)
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Mechanics and Advanced Technologies, Vol. 8, No. 2(101) за Автор "Бобир, М. І."
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Відкритий доступ Про параметри розсіяного руйнування конструкційних матеріалів(Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute, 2024) Малинський, В. М.; Бобир, М. І.; Тимошенко, О. В.Описані результати застосування різних механічних характеристик конструкційних матеріалів в якості скаля- рних параметрів пошкоджуваності. Розсіяне руйнування супроводжується деградацією основних механічних характеристик пружності: модуля Юнга першого роду Е та другого G, об’ємного модуля К та коефіцієнту Пуассона v. Прийняті гіпотези еквівалентності деформацій (ГЕД) та питомих енергій деформування (ГЕЕ) для не пошкодженого та пошкодженого станів початково ізотропних металічних матеріалів . Показано взаємозв’язок між скалярними параметрами пошкоджуваності згідно гіпотези еквівалентності питомих енергій (ГЕЕ) та гіпотези еквівалентності деформацій (ГЕД). За результатами проведених експериментальних досліджень отримані закономірності накопичення розсіяних руйнувань для сталі 12Х18Н10Т та алюмінієвого сплаву Д16Т за умов активного пружно-пластичного деформування з врахуванням двох механізмів руйнування: відрив та зріз, згідно різних методик та гіпотез еквівалентності станів матеріалу. Аналізуючи зв’язок між тензором впливу пошкодження N та двома скалярними змінними пошкодженнями DE та DG , отри- мані залежності пружних характеристик для ізотропного пошкодженого матеріалу. що дало можливість розраховувати ефективний коефіцієнт Пуассона та ефективний об’ємний модуль . Встановлено, що використання двох феноменологічних параметрів пошкоджуваності на основі гіпотези еквівалентності питомих енергій деформування та використовуючи ефект деградації модуля пружності Е і модуля пружності G з врахуван- ням об’ємного модуля К дає суттєве уточнення визначення напружено-деформованого стану високо навантажених елеме- нтів конструкцій різного призначення.